نامه ترکیه به شورای امنیت درباره حمله به شمال سوریه

نماینده ترکیه در سازمان ملل با تقدیم نامه‌ای به شورای امنیت، جزئیات حملات دیروز آنکارا به شمال سوریه را برای این نهاد تشریح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الحدث، نماینده ترکیه در سازمان ملل با تقدیم نامه‌ای به شورای امنیت، جزئیات حملات دیروز آنکارا به شمال سوریه را برای این نهاد تشریح کرد.

همچنین مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه درباره حمله نظامی این کشور به سوریه گفت: هدف ما تنها مبارزه با تروریسم است!

وی تاکید کرد: مخالفان پشت سر تروریست‌ها مخفی نشوند. ما می‌توانیم در این جنگ پیروز شویم و عملیات را با موفقیت به پایان خواهیم رساند.

رجب طيب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیروز آغاز عمليات نظامی در شمال شرق سوريه را با نام عمليات ”چشمه صلح“ اعلام کرد.

ترکیه اخیرا اعلام کرده بود قصد دارد به بهانه «مبارزه با تروریست‌ها»، عملیاتی نظامی را در مناطق تحت کنترل کُرد‌ها در شمال سوریه آغاز کند. در پی اعلام این تصمیم ترکیه، آمریکا نیز اعلام کرد در این عملیات از آنکارا حمایت نخواهد کرد، اما نیرو‌های خود را از این منطقه خارج می‌کند. در مقابل شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دادند، اعلام کردند با هرگونه حمله ترکیه مقابله می‌کنند و واشنگتن را به خنجر زدن از پشت به خود متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سازمان ملل ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۱۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
ترکیه به بهانه مبارزه با تروریسم قصد اشغال خاک سوریه را دارد و باید توسط سازمان ملل از خاک مقدس سوریه بیرون رانده شود و به اشد مجازات محکوم شود
-
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
تجاوز به خاک سوریه محکوم است
آخرین اخبار