حضور ۵۰ هزار نفر از کشور افغانستان در کنگره بزرگ اربعین حسینی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ۵۰ هزار نفر از کشور افغانستان در کنگره بزرگ اربعین حسینی حضور دارند.

حضور ۵۰ هزار نفر از کشور افغانستان در کنگره بزرگ اربعین حسینیسردار محمد کاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شهروندانی که از کشور افعانستان و پاکستان پس از برگشت عتبات عالیات که در مراسم‌های ۲۸ و ۲۹ صفر در مشهد شرکت می‌کنند، در خراسان رضوی نیز این آمادگی وجود دارد تا بدرقه زائران به‌درستی انجام شود.

او با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ هزار مراجعه‌کننده به اداره گذرنامه مشهد وجود دارد، تصریح کرد: طرح‌های مختلفی در کشور برای اربعین حسینی بخصوص در مرز‌ها اجرا شده است.

فرمانده انتظامی با اشاره به اینکه در آستانه ۲۸ صفر پلیس استان با همه استعداد در قالب طرح‌های ترافیکی، انتظامی و موضوعات اجتماعی و انضباط اجتماعی از آمادگی کاملی برخوردار است گفت:  قطعاً توصیه‌هایی به موکب داران در مسیر کاروان‌های پیاده وجود دارد و در داخل استان نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود.

تقوی با تأکید بر این موضوع که این استان با همه استقبال به میزبانی این زائران پیاده می‌رود، افزود: باید در تعامل مشترک میان مردم، مسؤولان و نیروی انتظامی کار به سرانجام برسد.

او تصریح کرد: کانون‌های علمی همیشه موردتوجه بوده و پلیس هم بر اساس آنچه موردنظر است به دنبال استفاده از ظرفیت‌های این مراکز برای پژوهش‌ها است و باید از بستر همه دانشگاه‌های استان برای پویایی مأموریت‌های نیروی انتظامی و طرح‌های تحقیقاتی استفاده کرد.

سردار ماشاءالله جان‌نثار فرمانده مرزبانی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از کشور افغانستان قصد حضور در کنگره بزرگ اربعین را داشته باشند،گفت: طبق سنوات گذشته و بلکه بهتر از سال‌های قبل پیش‌بینی‌های لازم برای ورود اتباع خارجی در نظر گرفته‌شده و برای سهولت در کار‌ها و پذیرایی هماهنگی‌هایی انجام‌شده است.

او تصریح کرد: امروز در مرز‌های استان امنیت پایداری برقرار بوده و در این ایام نیز اقدامات کنترلی مرزبانی تشدید می‌شود.

جان نثار افزود: تاکنون بیش از هزار نفر از اتباع خارجی وارد خراسان رضوی شده‌اند تا عازم حضور در مراسم اربعین حسینی شوند و احتمال می‌رود از کشور‌های آسیایی هم مانند پارسال کاروان‌هایی برای حضور در اربعین وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار