مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر روستایی:

مهاجرت معکوس در روستا‌ها شتاب گرفته است

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت با ارایه تسهیلات اشتغال پایدار و فراگیر مهاجرت معکوس در روستا‌ها را شتاب داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین اسدی، مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در جلسه شورای اشتغال اردبیل با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی ۳۰درصد جمعیت کشور در روستا‌ها سکونت داشته و ۷۰ درصد جمعیت نیز شهرنشین هستند، گفت: اجرای برنامه اشتغال روستایی و دقت در اجرای آن به ما کمک می‌کند تا شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

او افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از دی ماه سال ۱۳۹۶ در کشور شروع و تاکنون زمینه اشتغال ۲۵۲ هزار نفر فراهم شده است.

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه وام‌های پرداختی برای اشتغال روستایی باید در محل‌های مورد نظر هزینه شود، افزود: اگر انحرافی در مسیر هزینه کرد وام‌های اشتغال روستایی ایجاد شود بر اساس شیوه‌نامه‌های پیش‌بینی شده باید به سیستم بانکی عودت داده تا این پول در جای درست خود هزینه شود.

اسدی گفت: بازرسی و نظارت میدانی بطور مرتب از طرح‌های اشتغال روستایی به وسیله گروه‌های نظارتی صورت می‌گیرد، زیرا هزینه کرد صحیح تسهیلات و ایجاد اشتغال روستایی برای دولت بسیار مهم بوده و با حساسیت بالا کنترل و نظارت قوی در حال انجام است.

او با تاکید بر اینکه منابع اشتغال روستایی در نقاط مختلف کشور و با اولویت رسته‌های اشتغالزا تقسیم شده است، گفت: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، افزایش ماندگاری در مناطق روستایی، مهاجرت معکوس از شهر به روستا از جمله مزیت‌های مهم اجرای این طرح است.

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آموزش روستائیان و توانمندسازی آنان در موضوع‌های مختلف تولید، بسته‌بندی و فروش و صادرات محصولات تولیدی را از نکات مهم در موفقیت طرح‌ها برشمرد و افزود: زنجیره تولید تا فروش باید با روش علمی و دانش فنی و بر مبنای تجارب و مدل‌های موفق صورت گیرد.

اسدی با بیان اینکه روستا‌ها قطب اشتغال هستند گفت: اگر مردم را به سمت اقتصاد روستا‌ها و کشاورزی سوق دهیم قطعا وضعیت درآمدی آن‌ها افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

زمینه اشتغال ۲۵۲ هزار نفر با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی فراهم شده است

برچسب ها: مهاجرت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.