برپایی ۷۵ ایستگاه صلواتی طی چند روز آینده / ۱۹۰ کیلومتر از آزادراه کربلا زیر پوشش استان است

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در همدان گفت:طبق برنامه‌ریزی ۷۵ ایستگاه صلواتی طی چند روز آینده در استان برپا خواهد شد.

برپایی ۷۵ ایستگاه صلواتی طی چند روز آینده / ۱۹۰ کیلومتر از آزادراه کربلا زیر پوشش استان استعلی بقایی، جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، همدان با اشاره به اینکه شعار ستاد مردمی اربعین امسال «همه خادمیم» تعیین شده است افزود: همه مردم در هر جایگاهی باید با همکاری و هماهنگی مطلوب میزبان خوبی برای زائران اربعین باشند.

او با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی ۷۵ ایستگاه صلواتی طی چند روز آینده در استان برپا خواهد شد اظهار داشت: حدود ۱۹۰ کیلومتر از آزادراه کربلا زیر پوشش استان است.

بقایی با اشاره به اینکه این اقدامات از سال ۹۴-۹۳ آغاز شده و هر ساله با رونق بیشتری انجام می‌شود افزود: تمام ایستگاه‌های صلواتی خودگردان و توسط مردم استان اداره می‌شود.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در همدان با بیان اینکه امسال همدان میزبان پنج استان دیگر است ضمن اینکه از مردم خواست همکاری لازم برای رفاه حال زائران را داشته باشند بیان کرد: مسئولان نیز زیرساخت‌های لازم برای ترد زائران پنج استان را فراهم کنند.

او با اشاره به اینکه شعار ستاد مردمی اربعین امسال «همه خادمیم» تعیین شده است ادامه داد: همه مردم در هر جایگاهی اعم از رانندگان اتوبوس و نیرو‌های نظامی و انتظامی در این مشارکت سهیم باشند.

بقایی با بیان اینکه همه مردم استان باید خادم زائران باشند و برکت این میزبانی شامل حال همه باشد بیان کرد: استان همدان در مسیر عبور حدود ۲ میلیون زائر قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه امیدواریم همه مردم همگرا با عنوان شعار «همه خادمیم» به ارائه خدمات به زائران بپردازند اظهار داشت: شعار محوری امسال نیز «با اربعین تا ظهور» است.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در همدان با بیان اینکه در فرصت پیاده‌روی اربعین باید زمینه‌سازی دولت ظهور را فراهم کنیم گفت: کیفیت و نوع خدمات ایستگاه‌های صلواتی در استان با هم متفاوت است.

او ادامه داد: برخی از ایستگاه‌های صلواتی خدماتی گسترده شامل اسکان، پذیرایی، کفاشی و استحمام و برخی دیگر خدمات کمتری شامل غذا و میان‌وعده ارائه می‌دهند، اما عموما ایستگاه‌های صلواتی امکان اقامه نماز، استراحت و پذایرایی را دارند.

بقایی با اشاره به اینکه یک مورد از استان مازندران تقاضای برپایی ایستگاه صلواتی در استان را داشتیم که زمینه برای حضور این خادمان فراهم شد ادامه داد: تاکنون اتحادیه‌های اتاق اصناف همدان از جمله تعمیرکاران اتومبیل و اتحادیه خیاطان پای کار آمده‌اند.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در همدان اظهار داشت: درخواست داریم همه مردم پای کار باشند اربعین متعلق به هیچ صنف و یا گروه خاص نیست بلکه متعلق به همه مردم است.
انتهای پیام/ج

۱۹۰ کیلومتر از آزادراه کربلا زیر پوشش استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.