سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست خلخال خبرداد؛

دستگیری سه شکارچی متخلف در خلخال

مهدی کسایی گفت: سه شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده شاهرود شهرستان خلخال دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی کسایی سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست خلخال گفت : ماموران اجرایی پاسگاه محیط‌بانی روستای لرد از توابع بخش شاهرود با گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق‌داغ موفق شدند این سه شکارچی را هنگام اقدام به شکار پرندگان وحشی در زیستگاه‌های اراضی روستا‌های طارم‌دشت و کهیل دستگیر کنند.

او افزود: در این عملیات از متخلفان سه قبضه اسلحه شکاری، ۳۶ عدد فشنگ ساچمه‌زنی، یک دستگاه دوربین شکاری، ۲ قطعه لاشه کبک شکار شده و ادوات شکار کشف و توقیف شد.

کسایی تصریح کرد : یکی از اسلحه‌های کشف شده به دلیل مخدوش بودن شماره بدنه و ناهمخوانی مشخصات آن با جواز حمل و نگهداری سلاح به مراجع مربوطه تحویل و شکارچیان متخلف پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی شهرستان تحویل شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست خلخال با اشاره به پیامد‌های دستگیری شکارچیان دارای جواز حمل سلاح شکاری مجاز هنگام شکار غیرمجاز افزود: شورای عالی حفاظت محیط‌زیست به استناد بند (چ) ماده سه قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست ۲ میلیون ریال تعیین کرده است.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط‌زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده و یکی از مناطق دارای گونه‌های نادر گیاهی و جانوری تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

سه شکارچی متخلف در خلخال دستگیر و ادوات شکار توقیف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.