سرپرست مرکز بهداشت یزد:

گزارش هزار و ۱۹۱ مورد حیوان گزیدگی در یزد

سرپرست مرکز بهداشت یزد گفت: در شش ماهه‌ی نخست امسال هزار و ۱۹۱ مورد حیوان گزیدگی در یزد گزارش شده است.

سیدعلی اکبر موسوی سرپرست مرکز بهداشت یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: آمار در شش ماهه‌ی نخست امسال هزار و ۱۹۱ مورد حیوان گزیدگی در یزد گزارش شده است، درحالیکه در شش ماهه نخست پارسال تنها ۸۰۵ مورد حیوان گزیدگی در یزد اتفاق افتاده است.

او افزود: بر اساس آمار کشور ۹۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها از سوی سگ‌های ولگرد صورت می‌گیرد و ده درصد باقی مربوط به گزش سایر حیوانات است، اما در شهرستان یزد ۵۶ درصد حیوان گزیدگی‌ها مربوط به گربه هاست.

سرپرست مرکز بهداشت یزد  ادامه داد: بر این اساس کنترل جمعیت گربه‌ها در کنار کنترل جمعیت سایر حیوانات از قبیل سگ‌های ولگرد، به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار بگیرد.

موسوی اظهارداشت: درمان و پیشگیری از وقوع هاری و آموزش اقشار مختلف جامعه و به ویژه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از جمله اقداماتی است که توسط مرکز بهداشت شهرستان یزد در حال انجام است.

سرپرست مرکز بهداشت یزد به بیان آمار مشاهده مثبت هاری در سگ‌ها و گربه‌ها پرداخت و افزود: در سال ۹۵ هیچگونه موردی از مثبت بودن هاری حیوانات مشاهده نشده این در حالی است که در سال‌های ۹۶، ۹۷ و در شش ماهه‌ی نخست امسال، به ترتیب سه، ۳۹ و ۹ مورد مثبت حیوانی گزارش شده است.

انتهای پیام/ غ

 گزارش بیش از هزار موردحیوان گزیدگی در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار