۱۰ درصد ثبت نامی ها در سامانه سماح خوزستانی هستند

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان گفت: ثبت نام در سامانه سماح از مرز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز عبور کرده که ۱۰ درصد از این ثبت نامی‌ها به این استان اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: ثبت نام در سامانه سماح از مرز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز عبور کرده و پیش بینی می‌شود به بیش از ۳ میلیون نفر برسد که ۱۰ درصد از این ثبت نامی‌ها به استان اختصاص دارد.

او افزود: بیمه یک نیاز ضروری برای مسافرانی است که در این حرکت عظیم شرکت می‌کنند، چون در شرایط عادی هم برخی افراد به دلیل سکته قلبی، بیماری ریوی و یا تصادف دچار سانحه یا خطرات جانی می‌شوند که تمامی هزینه‌های درمانی، بستری و جابجایی این افراد تنها با ۱۵ هزار تومان هزینه بیمه انجام می‌شود.

حویزاوی تصریح کرد: به زائران اربعین حسینی توصیه می‌کنیم با توجه به گرمای هوا حتماً بطری آب همراه خود داشته و نوشیدنی زیادی در طول سفر مصرف می‌کنند؛ البته باید از آب شرب کاملا بهداشتی نیز استفاده داشته باشند و ساعت حرکت خود را طوری تنظیم کنند که گرما زده نشوند، چون تابش آفتاب و گرمازدگی عواقبی برای آن‌ها به دنبال دارد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان بیان داشت: در حال حاضر زائران حسینی هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت تردد دارند و جاده‌های منتهی به مرز در لاین رفت و برگشت دارای ترافیک هستند.

او گفت: لیوان‌های یکبار مصرف بسیاری در مرز‌ها استفاده شده و از تمامی زائران حسینی تقاضا داریم که حتماً یک لیوان شخصی همراه خود داشته باشند و سازمان‌های مردم نهاد خصوصاً محیط زیستی می‌توانند اردو‌های پاکسازی را برگزار کنند و فرهنگ سازی لازم را با برنامه‌ها و توصیه‌های مختلف برای کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف داشته باشند.

حویزاوی افزود: به بانوان توصیه می‌شود که از سفر انفرادی پرهیز و به صورت گروهی برای زیارت عتبات عازم کشور عراق شوند و حتماً در کاروان‌های خود چند نفر مرد همراه آن‌ها باشد و مردم ساکن در شهر‌های منتهی به مرز‌های استان خوزستان با تمام وجود خانه، زندگی و اموال خود را پای کار آورده و با آغوش باز در خانه‌های خود از زائران حسینی استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/م

تردد زائران اربعین در شهرهای مرزی 

برچسب ها: اربعین ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.