سالانه بیش‌از ۷ هزار تن گوشت مرغ در ایرانشهر تولید می‌شود

فرماندار ویژه ایرانشهر گفت:سالانه بیش‌از ۷هزار تن گوشت مرغ از ۲۵ واحد مرغداری صنعتی در این شهرستان تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری فرماندار ویژه ایرانشهر در کارگروه تنظیم بازار ایرانشهر اظهار داشت: شهرستانی که در آن سالانه بیش‌از۷ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود نباید مردم دغدغه‌ای برای تامین گوشت‌مرغ داشته باشند.

وی بیان کرد: توزیع مرغ در ایرانشهر نباید در انحصار عده‌ای خاص باشد بلکه باید تولید و عرضه مرغ در این شهرستان بدون واسطه انجام شود.

فرماندار ایرانشهر گفت: مرغداران ایرانشهر از این پس باید ۴٠ درصد از مرغ تولیدی خود را تحویل کشتارگاه طیور این شهرستان دهند تا ضمن فعالیت کشتارگاه شاهد عرضه مرغ کشتار روز و بهداشتی باشیم.

وی اظهار داشت: ۱۶ واحد مرغداری صنعتی در بخش بزمان و ۹ واحد در بخش مرکزی ایرانشهر فعال است به طوریکه شرایط آب و هوایی مساعد شهرستان موجب شده در سال چهار تا پنج دوره پرورش مرغ در این واحد‌ها انجام شود.

کوثری با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ نفر در مرغداری‌های ایرانشهر مشغول به کار هستند افزود:مرغ‌های تولیدی علاوه بر تامین بازار این شهرستان به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز عرضه می‌شود.

وی از وضعیت میدان میوه و تره بار ایرانشهر نیز انتقاد کرد و افزود: متاسفانه اتباع بیگانه در عرضه میوه و تره بار این شهرستان ورود کرده که این امر موجب نابسامانی بازار میوه و تره بار شده است.

انتهای پیام/گ

تولید گوشت مرغ در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار