صرف ۲۲ میلیارد ریال برای مرمت بنا‌های تاریخی خراسان شمالی

۲۲ میلیارد ریال اعتبار در نیمه نخست امسال برای مرمت و استحکام‌بخشی آثار و بنا‌های تاریخی خراسان شمالی هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: این اعتبار برای ۱۲ اثر تاریخی شامل عمارت و آیینه‌خانه مفخم، کوشک باغ علی‌آباد، رباط قلی، امامزاده احمد کبیر کوران، رباط قره بیل، چهارتاقی تیموری، ارگ دولت‌آباد، قلعه علی‌آباد، بافت قدیمی بجنورد، حمام فاروج و محوطه تاریخی ریوی هزینه شده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه سیاست وزارت میراث فرهنگی تغییر کاربری بنا‌های تاریخی به منظور بهره‌برداری در بخش خدمات گردشگری است، افزود: ما نیز بر این اساس تلاش داریم پس از اتمام مرمت بنا‌های رباط قلی و قره بیل، این اماکن را برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار کنیم.

او از هزینه کرد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به‌منظور انجام کاوش‌های باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی ارگ نادری شیروان و معصوم زاده بجنورد خبر داد.

یزدان‌پناه با اشاره به آغاز گمانه‌زنی و کاوش در محوطه تاریخی «توی» اسفراین در امسال، تصریح کرد: با این اقدام، زمینه برای انجام پژوهش­های باستان‌شناسی روش‌مند، شناخت، معرفی و حفاظت این محوطه تاریخی با ارزش در شهرستان اسفراین فراهم شد.

خراسان شمالی هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده دارد که ۴۶۳ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/د

صرف ۲۲ میلیارد ریال برای مرمت بنا‌های تاریخی خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.