آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد؛

هرکسی باید پاسخگوی اعمال خود باشد / حلال و حرام را بشناسیم

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت:بر‌اساس آیات و روایات هر انسانی موجود مستقلی است و باید در مسیر خود به کمال برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی،رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در جلسه درس اخلاق که در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار کرد: بر‌اساس آیات و روایات هر انسانی موجود مستقلی است و باید در مسیر خود به کمال برسد وزندگی مادی مقدمه‌ای و مرحله کوچکی برای رسیدن به زندگی ابدی انسان است.

او افزود: هر فردی موجود حقیقی است و زندگی اجتماعی نعمتی است که به او داده‌شده و باید در دنیا به کمال برسد تا در آخرت جایگاه خوبی داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: هرکسی باید پاسخگوی اعمال خود باشد، باید خود را برای عالم ابدی بسازیم و مسئولیت اقداماتی که انجام می‌دهیم را بپذیریم و نتیجه اعمال خود را در آخرت می‌بینیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه معیار استفاده از زندگی اجتماعی سعادت ابدی است، تصریح کرد: زندگی اجتماعی ابزاری است که خداوند برای تکامل ما قرار داده ولی این‌گونه نیست که هرگونه از زندگی اجتماعی استفاده کنیم به سود ما باشد بلکه همانند شمشیر دولبه است.

او عنوان کرد: باید به این موضوع برسیم که چه اقدامی کنیم که در آخرت سعادتمند باشیم و این موضوع نخستین موضوعی است که عقل باید برای آن راهکاری داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: باید راه صحیح سعادت را با توکل به دین و اتکای به معارف الهی فرابگیریم، چون نه‌ تنها نیاز ما و خانواده است بلکه نیاز جامعه بشری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه در دانشگاه‌های کشور شبهاتی وجود دارد که باید به‌خوبی پاسخگوی آن‌ها باشیم، ادامه داد:، ولی تا آنجایی که اطلاع دارم در زمینهٔ پاسخگویی به شبهات ضعف داریم، بسیاری از افراد احکام کلی را به‌خوبی بلد هستند، ولی در تشخیص اشتباه می‌کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد:چند سال مذاکرات برگزار شد، ولی به نتیجه‌ای نرسید، آمریکا و کشور‌های اروپایی تنها به منافع خود فکر کردند و مذاکره‌کنندگان کشورمان به این نتیجه رسیدند که طرف مقابل قابل‌اعتماد نیست.

او عنوان کرد: بخش دوم از تکالیف اجتماعی که هرکسی در دایره زندگی و محیط و ظرفیت عقلانی خود نیاز دارد که موضوعات را بشناسد همان‌گونه که وظیفه داریم حلال و حرام را بشناسیم، مسائل اجتماعی دارای پیچیدگی‌های خاصی است.

انتهای پیام/ش

جلسه درس اخلاق آیت الله مصباح یزدی

برچسب ها: حوزه علمیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار