در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات الویری درباره سلب عضویت برخی از نمایندگان شوراها

الویری درباره موضوع سلب عضویت برخی از نمایندگان شوراها توضیحاتی داد.

پاینده/ وظیفه قوه قضاییه نظارت بر اجرای قانون استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز (پنجشنبه هجدهم مهرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز شورای عالی استان‌ها با حضور معاون اول قوه قضاییه، موارد مختلفی مطرح شد که این موارد قابل تأمل است.

وی افزود: نظارت بر اجرای قانون از جمله وظایف مهم قوه قضاییه است و من در صحبت خود قوانینی را عنوان کردم که تا امروز مورد توجه قرار نگرفته‌ است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به شورای عالی استان‌ها یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از طرح و برنامه‌های وزارت کشور برای توسعه استان تهران


الویری با بیان اینکه در اصل ۱۰۱ قانون اساسی آمده است که رفع تبعیض از سوی قوه قضاییه با همکاری نهاد شورا‌ها صورت گیرد، تصریح کرد: این مورد نیز تا امروز مغفول مانده و باید بدانیم که رفع تبعیض از فصول مشترک قوه قضاییه با نهاد شورا‌ها در اصل ۱۰۱ قانون اساسی آمده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به سلب عضویت برخی از نمایندگان شورا‌ها گفت: موضوع سلب عضویت برخی از نمایندگان شورا‌ها از دیگر مواردی بود که در سخنان خود به آن پرداختم و از آقای محسنی اژه‌ای انتظار می‌رود که به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

وظیفه قوه قضاییه نظارت بر اجرای قانون است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار