آخرین تحولات درباره حمله نظامی ترکیه به سوریه؛

آنکارا در حومه «رقه» پایگاه نظامی می‌سازد/ مقابله نیرو‌های کُرد با ارتش ترکیه در «رأس العین»

درگیری نظامیان ارتش ترکیه و نیرو‌های دموکراتیک در مناطق شمالی سوریه ادامه دارد.

آخرین تحولات از حمله نظامی ترکیه به سوریه/ ارتش ترکیه در سوریه پایگاه می‌سازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد ارتش ترکیه یک پایگاه نظامی را در مکانی حد فاصل دو منطقه «تل ابیض» و «سلوک» در حومه رقه بنا می‌کند.

این شبکه همچنین اعلام کرد ارتش ترکیه به غرب شهر تل ابیض حمله کرده و شماری از مناطق را تحت کنترل خود درآورده است.

از سوی دیگر، شبکه آر تی گزارش داد ارتش ترکیه دیوار حائلی را که در برابر منطقه باستانی «تل حلف» در غرب شهر «رأس العین» در مرز ترکیه و سوریه قرار داشت، به منظور آماده سازی برای حمله به داخل خاک سوریه تخریب کرده است.

برخی منابع میدانی به شبکه الجزیره اعلام کردند ارتش ترکیه به عمق ۵ کیلومتری غرب شهر رأس العین در مرز سوریه و ترکیه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده است کنترل اهدافی را که در شمال شرقی سوریه مشخص کرده بود، به دست گرفته است. بر این اساس ارتش ترکیه توانسته است کنترل شماری از پایگاه‌ها در شمال شرقی سوریه را به دست بگیرد.

برخی منابع کُردی به شبکه المیادین گفتند: نیروهای دموکراتیک سوریه توانسته‌اند در برابر حمله شماری از گروهک‌های وابسته به ارتش ترکیه در شرق «رأس العین» ایستادگی کنند.

رجب طیب اردوغان روز گذشته از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال شرقی سوریه خبر داد (اینجا). ترکیه اخیرا اعلام کرده بود قصد دارد به بهانه «مبارزه با تروریست‌ها»، عملیاتی نظامی را در مناطق تحت کنترل کُرد‌ها در شمال سوریه آغاز کند. در پی اعلام این تصمیم ترکیه، آمریکا نیز اعلام کرد در این عملیات از آنکارا حمایت نخواهد کرد، اما نیرو‌های خود را از این منطقه خارج می‌کند. در مقابل شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دادند، اعلام کردند با هرگونه حمله ترکیه مقابله می‌کنند و واشنگتن را به خنجر زدن از پشت به خود متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار