مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

تراز تخلیه و بارگیری کالا در کشور مثبت است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از شروع سال ۹۸ تاکنون تراز تخلیه و بارگیری کالا مثبت بوده است و نسبت به مدت زمان مشابه پارسال سه درصد افزایش داشته است.

تراز تخلیه و بارگیری کالا در کشور مثبت استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمد راستاد در هفتمین نشست شورای اداری استان بوشهر که به مناسبت  روز دریابانی، در دریابانی این استان تشکیل شد،  یکی از برنامه‌های استکبار جهانی را ایجاد تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها در یک و نیم سال گذشته، به همت توان داخلی میزان تخلیه و بارگیری در بنادر نه تنها منفی نشد بلکه تراز آن مثبت بوده است.

او ادامه داد: در هفت ماه امسال صادرات هفت درصد و واردات کالای غیر نفتی ۲۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره توسعه زیرساخت‌های بندری هم گفت: مهم‌ترین طرح در این زمینه، توسعه فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی است که با اعتباری افزون بر هزار میلیارد تومان در حال اجراست و تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

راستاد عنوان کرد: همزمان طرح توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور را در دست اجرا داریم که مرحله اول آن اجرا شده و مراحل نهایی تجهیز آن در حال طی شدن است.

او بیان کرد: این بندر نقش اساسی در ترانزیت شمال – جنوب به ویژه ترانزیت بین کشور‌های ساحلی اقیانوس هند، آسیای میانه و افغانستان ایفا می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: بندر امام خمینی با وجود انبوه تردد کشتی، توانسته با استفاده از ظرفیت‌های بندری به خوبی پاسخگوی تقاضا برای ورود کالای اساسی باشد، به گونه‌ای که میزان تخلیه کالای اساسی از ابتدای سال تا کنون ۴۹ درصد افزایش داشته است.

راستاد، با اشاره به طول سواحل و بنادر متعدد تجاری استان بوشهر، توسعه این بنادر را یکی از اولویت‌ها خواند و ادامه داد: به همین منظور ۷۰ میلیارد تومان طرح به تازگی در این استان به بهره‌برداری رسیده یا اجرای آن آغاز شده است.

او گفت: برنامه ریزی شده تا بندر تجاری بوشهر به عنوان مهمترین بندر استان، بتواند نقش خود را در تجارت بین الملل با پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما، ایفا کند و بنادر کوچک‌تر هم بتوانند در تجارت منطقه‌ای، کاپوتاژ و ترانشیپ از بنادر اصلی، نقش داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: رسیدن به این هدف نیازمند توسعه زیر ساخت‌های بندری است که به همین منظور باید با بتوانیم در حداقل زمان ممکن بنادر استان به ویژه بنادر کوچک را توسعه دهیم تا تقاضا تخلیه و بارگیری کالا در آن‌ها افزایش یابد.

میزان بیکاری در تابستان به ۱۰.۳ درصد رسید

استاندار بوشهر نیز گفت: افزایش صادرات نشان می‌دهد، شیطنت‌های آمریکا، نتوانسته مانع پیشرفت و توسعه کشور شود. در حالی که هدف آن‌ها فلج کردن بنادر و صادرات بود.

عبدالکریم گراوند به انتشار نرخ بیکاری در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: نرخ اشتغال استان‌ها در تابستان متفاوت است، بنا به آمارها نرخ بیکاری استان بوشهر در تابستان پارسال، ۱۱ و دو دهم و امسال ۱۰ و سه دهم بوده است.

او ادامه داد: در فصل بهار امسال نیز نرخ بیکاری نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته است.

استاندار بوشهر بیان کرد: صبر و تحمل مردم و پشتیبانی آن‌ها از نظام کمک می‌کند تا شرایط سخت اقتصادی را سپری کنیم البته تلاش نظام نیز باید مضاعف باشد تا موانع تولید را برطرف کند.

افزایش کشف کالای قاچاق در آب‌های بوشهر

فرمانده دریابانی استان بوشهر هم گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا ۴۹ درصد افزایش کشفیات، در سوخت ۱۱۱ درصد افزایش داشته ایم.

سردار ولی الله رضایی نژاد ادامه داد: میزان کشفیات در ۶ ماه امسال ۱۴۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۵۳ درصد افزایش داشته است.

درآمد ۵۵ میلیارد ریالی گردشگری روستایی

مدیرکل دفترروستایی و شورا‌های استانداری بوشهر نیز گفت: در هفته دولت امسال ۲۰۰ طرح از محل اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان داشتیم که افزایش دو و نیم برابری را نسبت به هفته دولت پارسال نشان می‌دهد.

فاطمه دهقانی افزود: در ماه اخیر ۱۵۰ میلیارد تومان در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته که افزایش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

دهقان با اشاره به نقش روستاها در طرح  «بوشهر توریسم» گفت: پارسال۵۵ میلیارد ریال درآمد از گردشگری در روستا‌ها به دست آمد.

افزایش تصادف‌های خسارتی

همچنین جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در شش ماه امسال هزار و ۷۵۰ نفر در تصادفات مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش داشته است.

سرهنگ حیدر سوسنی افزود: تعداد تصادفات منجر به خسارت نیز در نیمه نخست امسال، هشت هزار و ۵۷۲ فقره بوده که نسبت به پارسال هفت درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: خودرو‌های دولتی ۵۳۲ میلیون و ۸۷۰ میلیون ریال بدهی به نیروی انتظامی دارند.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: جرایم سایبری در نیمه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد افزایش داشته و تاکنون ۹۰ درصد انواع جرائم سایبری کشف شده است.

سوسنی گفت: در این مدت، ۱۲۳ مرد و ۲۵ زن در زمینه جرایم سایبری دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.