وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد:

آموزش عالی ساماندهی شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش عالی باید از گسیختگی، پراکندگی و تشویق به تولید مدرک خارج شده و ساماندهی شود.

آموزش عالی ساماندهی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درآیین افتتاح ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان افزود: آموزش عالی باید از گسیختگی، پراکندگی و تشویق به تولید مدرک خارج شده و ساماندهی شود.

او ادامه داد: کمک به اشتغال موثر و پایدار فارغ التحصیلان دانشگاه علمی و کاربردی مهمترین راهبرد در توسعه این دانشگاه است.
غلامی اظهار داشت: کیفی سازی و ساماندهی آموزش عالی مبتنی بر آمایش خواهد بود و بخشی از آموزش عالی کشور در سطح بین الملل حضور جدی خواهد داشت.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: کمک به اشتغال موثر و پایدار فارغ التحصیلان دانشگاه علمی و کاربردی مهمترین راهبرد در توسعه این دانشگاه است.

او با بیان اینکه توسعه دانشگاه‌ها حاصل تلاش مجموعه دانشگاهی کشور پس از انقلاب است، گفت: توسعه صنایع نظامی و تحقیقاتی کشور در این سطح عظیم طی ۱۵ سال اخیر در دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است.

غلامی با تاکید بر اینکه هر توفیقی که در حوزه تحقیق و توسعه در معاونت ریاست جمهوری اتفاق می‌افتد حاصل تلاش اساتید و دانشجویان کشور است، گفت: وجود ۱۹۷ مرکز رشد و ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور کمک شایانی به توسعه همه جانبه کشور داشته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: آموزش عالی باید از گسیختگی، پراکندگی و تشویق به تولید مدرک خارج شده و ساماندهی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: کیفی سازی و ساماندهی آموزش عالی مبتنی بر آمایش خواهد بود و بخشی از آموزش عالی کشور در سطح بین الملل حضور جدی خواهد داشت.

او گفت: مجموعه آموزش عالی توانمندی‌های بسیاری دارد که اگر تحت حمایت مالی دولت و مجلس قرار گیرد اثر گذاری خود را نشان خواهد داد.
انتهای پیام/ج

کمک به اشتغال پایدار مهمترین راهبرد دانشگاه علمی‌کاربردی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.