در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم عنوان شد؛

معضل صنعت قم پراکندگی صنوف است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پراکندگی صنوف در شهرک‌های صنعتی و تخصصی را معضل مهم صنعت استان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم بیان کرد: نباید اجازه فعالیت صنوف به‌صورت متفرق و پراکنده در استان داده شود.

او عنوان کرد: شهرک صنعتی ثامن‌الائمه (ع) شهرک تخصصی چوب و مبلمان بوده و شایسته است تا کارگاه‌های جدید وابسته به صنعت چوب در این شهرک مستقر شوند.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحد‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مهندسی و ضوابط ایمنی در محور‌های کهک، دستجرد و فردو وضعیت مطلوبی نداشته و از نقاط حادثه‌خیز استان محسوب می‌شود.

ذوالنوری تصریح کرد: این محور‌ها با مشکل روشنایی نیز روبه‌رو می‌باشد و ضرورت دارد تا مسئولان استانی در راستای حل مشکلات این محور‌ها گام‌های بلندتری بردارند.

او ادامه داد: ابتدای ورودی پل مرجعیت از سمت پردیسان نیز به‌شدت حادثه‌خیز بوده و ازنظر قوس مهندسی دچار اشکال اساسی است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: بودجه سال آینده کشور در حال نهایی شدن می‌باشد و لازم است دستگاه‌های اجرایی برای افزایش سهم استان طرح‌های خود را به نحو شایسته‌ای جمع‌بندی و ارائه دهند.

ذوالنوری تصریح کرد: باید از مدیرانی که دارای روحیه ریسک‌پذیری بوده و قدرت دور زدن تحریم‌ها را دارند حمایت‌شده و دستگاه‌های نظارتی نیز طبق موازین قانونی حامی چنین مدیران شجاعی باشند.

در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم که به ریاست بهرام سرمست استاندار قم برگزار شد، گزارش عملکرد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت آب و فاضلاب روستایی قم موردبررسی و آخرین روند سرمایه‌گذاری در استان مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار