ادامه واکنش‌ها به تجاوز ترکیه به سوریه؛

سفیر ترکیه در فرانسه احضار شد / اتحادیه اروپا: اقدام ترکیه امید‌ها برای پایان یافتن درگیری‌ها را از بین می‌برد

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد وزارت خارجه فرانسه سفیر ترکیه را احضار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در ادامه اعتراضات بین‌المللی به تجاوز نظامی ترکیه به سوریه، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد وزارت خارجه فرانسه سفیر ترکیه را احضار کرده است.

روز گذشته نیز دولت هلند در اعتراض به تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه، سفیر ترکیه در این کشور را احضار کرد.

در همین حال ارمنستان و استرالیا نیز با پیوستن به دیگر کشورهای منتقد عملیات نظامی ترکیه در سوریه، آن را غیرقابل قبول و نگران‌کننده توصیف کردند.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز امروز در واکنش به این اقدام ترکیه اعلام کرد که کشورش عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه را نمی‌پذیرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد حمله ترکیه به سوریه امید‌ها را برای پایان یافتن درگیری‌ها از بین می‌برد.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تجاوز ترکیه را به خاک سوریه محکوم کرد.

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق دخالت ترکیه را در سوریه غیرقابل توجیه و عامل تشدید بحران در منطقه دانست.

کمیسیون اروپا هم اعلام کرد خصومت‌های ترکیه در سوریه مانعی دیگر برای روند صلح تحت رهبری سازمان ملل متحد در سوریه خواهد بود.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان در سخنانی با اشاره به خطرات عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفت عملیات نظامی ترکیه روندی خطرناک است. روندی که باعث شکل گیری جنگ دیگری در سوریه می‌شود و موجب نگرانی‌های بیشتر در مورد آوارگان سوری خواهد شد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی با محکوم کردن عملیات نظامی چشمه صلح، مدعی شد ترکیه قصد دارد در مناطق شمالی سوریه پاکسازی نژادی انجام دهد.

عبدالله دوم،  شاه اردن تأکید کرد که کشورش با هرگونه نقض حاکمیت سوریه و تهدید یکپارچگی آن مخالف است و بر ضرورت  احترام به قوانین بین المللی تأکید می‌کند.


بیشتر بخوانید: واکنش‌های بین‌المللی به تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه


روز گذشته ترکیه عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد (اینجا).

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار