معاون خدمات زائرین مسجد جمکران خبر داد؛

برپایی موکب ویژه زائران خارجی در میعادگاه منتظران

معاون خدمات زائرین مسجد جمکران از برپایی موکب در این مکان مقدس برای میزبانی از زائران خارجی اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،ابراهیم صدوقی،معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه امسال هم در ایام اربعین حسینی، مسجد مقدس جمکران توفیق میزبانی از زائران غیر ایرانی را دارد، اظهار کرد: این زائران که از کشور‌های همسایه برای حضور در مراسم اربعین به کربلا مشرف می‌شوند در مسیر، از شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران می‌گذرند و ما افتخار میزبانی از آنان را داریم.

او ادامه داد: مسجد مقدس جمکران امسال با برپایی یک موکب بزرگ در شبستان امام حسن عسکری (علیه السلام) با عنوان «مع امام منصور» میزبان زائرین عزیز غیر ایرانی علی‌الخصوص شیعیان پاکستان، خواهد بود؛ این موکب از روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه آغاز به کار کرد و خدمت رسانی آن تا دهم آبانماه ادامه دارد تا در مسیر بازگشت نیز میزبان زائران غیر ایرانی باشد.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه سعی شده ظرفیت میزبانی رابه ۵۰ هزار نفر برسانیم، عنوان کرد: خادمان مسجد مقدس جمکران در سه شیفت در کنار پذیرایی صبحانه، ناهار و شام و خدمات مختلفی از جمله استحمام، اسکان و شستشوی لباس را ارائه می‌دهند.

صدوقی گفت: خادمین فرهنگی این مکان مقدس نیز برنامه‌های مختلف در ار ارتباط با معارف قرآن و تعالیم اهل بیت (علیهم السلام) خاصه مهدویت را برای زائران غیر ایرانی در نظر گرفته‌اند که در این موکب انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه ۴۰۰ خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران با عشق، به زائران اربعین حسینی به صورت شبانه روز در سه شیفت خدمت رسانی خواهند کرد، افزود: عزیزانی که به هر دلیل نتواسته اند به کربلای معلی مشرف شوند و دوست دارند خادم موکب مع امام منصور در مسجد مقدس جمکران باشند می‌توانند به مرکز خادمین افتخاری مسجد مراجعه کرده و به صورت نذر خاص در این ایام خدمت کنند.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: خیرین و بانیان که برای اربعین نذر دارند و می‌خواهند در پذیرایی از زائران حسینی سهیم باشند می‌توانند نذورات نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۶۶۶۵۲ به نام مسجد مقدس جمکران واریز کنند.

صدوقی با تاکید بر اینکه امسال تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا افراد نذروات غیر نقدی خود را برای توزیع در ایستگاه صلواتی در رواق شبستان امام حسن عسکری (علیه السلام) شخصاً توزیع کنند، بیان کرد: از دستگاه‌هایی که با عشق و معرفت در خدمت زائرین بودند از جمله استانداری، فرمانداری، ستاد تسهیلات زائرین استان، شهرداری، بسیج، سپاه و تیم‌های پزشکی اورژانس و هلال احمر و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی برای حفظ امنیت زائرین در این مکان مقدس تقدیر می‌کنیم و امیدواریم حاصل این خدمات رضایت زائران اربعین حسینی که مهمان شهر مقدس قم هستند را فراهم کند.


انتهای پیام/ش

برپایی موکب ویژه زائران خارجی اربعین در جمکران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.