ادامه واکنش‌ها به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه

واکنش‌های جهانی به عملیات نظامی ترکیه در عمق خاک سوریه همچنان ادامه دارد.

ادامه واکنش‌ها به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واکنش‌های جهانی به عملیات نظامی ترکیه در عمق خاک سوریه همچنان ادامه دارد.

وزارت خارجه ایتالیا سفیر ترکیه در این کشور را در اعتراض به این حمله، فراخواند.

دانمارک نیز در واکنش به این عملیات، سفیر ترکیه را فراخواند.

نروژ تا اطلاع ثانوی صادرات سلاح به ترکیه را تعلیق کرد.

فنلاند نیز پیش‌تر اعلام کرده بود صدور مجوز صادرات تسلیحاتی به ترکیه را تعلیق کرده و مجوز‌های پیشین را نیز مورد تجدید نظر قرار می‌دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، نیز گفت: انتظار داریم ترکیه خویشتنداری کند و اقدامات حساب شده‌ای را انجام دهد که موجب افزایش درد و رنج ملت سوریه نشود.

وزارت خارجه هند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دهلی نو از راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل‌وفصل مسائل دفاع می‌کند و از دولت ترکیه می‌خواهد به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز درباره پیامدهای این عملیات ابراز نگرانی کرد (اینجا).


بیشتر بخوانید: سفیر ترکیه در فرانسه احضار شد / اتحادیه اروپا: اقدام ترکیه امید‌ها برای پایان یافتن درگیری‌ها را از بین می‌برد


ترکیه روز گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد (اینجا).

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۰۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
در این دنیا هرچه کنی به خودکنی ظلم و ستم و خیانت و جنایت کشتار و نسل کشی کنی و مردم مظلوم و مستضعفین رو آواره کنی مطمئن باشید که به زودی سر خودتان خواهد آمد خوبی کنی خوبی می بینی بدی کنی بدی می بینی و اگر به دستورات خداوند جل جلاله قرآن کریم و رسول الله ص و آل طیبین و طاهرین معصومین س ع ایشان عمل کنید خیر دنیا و آخرت می بینید . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار