در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انتقاد تهیه‌کننده «درخونگاه» از چینش فیلم‌های در حال اکران/ فیلم‌ها خوبند، اما نمی‌فروشند!

منصور سهراب‌پور درباره دلایل فروش کم و گیشه ضعیف این روز‌های سینمای ایران توضیح داد.

منصور سهراب پور تهیه کننده سینما، درباره وضعیت اکران فیلم سینمایی «درخونگاه» در چند روز ابتدایی اکران، به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: به طور کلی احوال سینما خیلی خوب نیست؛ نه فقط «درخونگاه» بلکه هیچ یک از فیلم‌ها شرایط مناسبی در اکران ندارد. البته این امر دلایل مختلفی دارد که می‌توان مفصل در مورد آن صحبت کرد. شاید برای برخی از فیلم‌های اجتماعی فروش به اندازه «درخونگاه» رضایت بخش باشد، اما برای من نیست.

او افزود: البته در مورد «درخونگاه» نمی‌توانم به این زودی قضاوت کنم، چون کمتر از یک هفته است که اکران شده. معمولا در اولین هفته نمی‌توان روند اکران فیلم را قضاوت کرد، اما در هفته دوم به بعد می‌توان تحلیل کرد که اتفاق خوبی بوده یا نه؛ ولی در کل فضای سینما علی رغم اینکه فیلم‌های خوبی روی پرده است و با وجود آثاری که پتانسیل جذب مخاطب را دارند، خوب نیست. امیدوارم شرایط اکران خوب شود. این قطعا برای همه ما خوب خواهد بود.

این تهیه کننده ادامه داد: چینشی که شورای صنفی نمایش برای اکران‌ها در نظر می‌گیرد، عجیب غریب و یکی از علل حال بد اکران است. کسی که به اندازه ده روز سواد سینما داشته باشد، چنین چینشی انجام نمی‌دهد؛ چهار فیلم کمدی و چهار فیلم اجتماعی خوب را کنار هم اکران می‌کنند، در صورتی که باید ترکیبی از این‌ها باشد.

سهراب پور در پاسخ به این سوال که آیا بودن هفت سرگروه سینمایی می‌تواند یکی از علت‌های اکران بد این روز‌های سینما باشد، گفت: اینکه می‌گویم مشکلات یکی دوتا نیست بدین علت است؛ در بحث سرگروه و البته دیگر دلایل حال بد سینما می‌توان صحبت کرد، ولی باید مفصل به تحلیل آن پرداخت و ریشه یابی کرد تا به نقطه مثبتی برای کلیت سینما برسیم.

سهراب پور در خصوص اکران خارجی «درخونگاه» هم گفت: پخش کننده خارجی پای این کار است و قرارداد هم منعقد کردیم. با چند کشور مذاکراتی شده است و فکر می‌کنم طی هفته یا ماه آتی نتایجی حاصل شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: فیلم سینمایی ، اکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار