نیاز شش میلیون و ۵۰۰ هزارتن مواد آهن دار سنگ وگندله در ذوب آهن

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: برای رسیدن به ظرفیت کامل در ذوب آهن اصفهان، به حدود شش میلیون و 500 هزارتن مواد آهن دار سنگ وگندله نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان بازار هدف یکی از محموله‌های صادراتی را کشور انگلیس اعلام کرد و گفت: برخلاف بسیاری از شرکت‌های فولادی دیگر، صادرات این شرکت حدود دو درصد بیشتر ازمدت مشابه پارسال ثبت شده است.

منصور یزدی زاده افزود: درصورت ادامه روند شرایط فعلی و عوارض فعلی امید است برای سال آینده در زمینه تامین مواد آهن‌دار مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: امروز تولید ریل ملی در این شرکت به محصولی روتین شده برای ذوب آهن اصفهان تبدیل شده و امکانات لازم برای تولید و فروش آن فراهم شده است.

منصور یزدی‌زاده، پیشنهاد این شرکت را برای عوارض صادرات سنگ آهن ۴۰ درصد بیان کرد و گفت: عوارض فعلی بازدارنده نخواهد بود.

او افزود: این شرکت سنگ آهن داخلی را براساس کیفیت سنگ و تقریبا نزدیک به قیمت جهانی خریداری می‌کند و ذوب آهن آمادگی خرید نقدی سنگ آهن معادن کوچک ومتوسط را دارد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: درصورتی که ۲۸ ونیم درصد سهام سنگ آهن مرکزی را دراختیار داشته باشد این سهم معادل یک میلیون تن سنگ در سال برای ذوب آهن است.

منصور یزدی زاده، تحقق برنامه پیش بینی شده تولید امسال این شرکت به میزان سه میلیون تن را نیازمند چهارمیلیون تن سنگ آهن دانست و افزود: برای رسیدن به ظرفیت کامل در ذوب آهن اصفهان، به حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزارتن مواد آهن دار سنگ وگندله نیاز است.

او میزان بدهی این شرکت به معدنکاران را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان درمقایسه با چند سال پیش به نصف رسیده است.

ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

انتهای پیام/م

 

صادرات ۶۰۰ هزارتن محصول از ذوب آهن به خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار