آیت الله دری نجف آبادی در نمازجمعه اراک:

نخبگان جایی در کارخانه ها ندارند

امام جمعه اراک گفت: علت دچار شدن کارخانه‌های ما به این وضع این است که نخبه‌ها جایی در کارخانه ها ندارند.

نخبگان جایی در کارخانه ها ندارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک با اشاره به وضعیت کارخانه های شهر اراک گفت: علت دچار شدن کارخانه‌های ما به این وضع این است که نخبه‌ها جایی در کارخانه ها ندارند، زیرا دانشگاه‌ها ارتباطی با صنعت نداشته و دانشجو فقط درس خوانده و بدون تجربه فارغ‌التحصیل شده است.

آیت الله دری نجف آبادی مسئله اول کشور را رشد و پیشرفت علمی دانست و گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب بر نخبه پروری، ما باید در ردیف اولین کشور‌های  علمی دنیا قرار بگیریم و رقابت مان  بر اساس ارزش‌های دینی، اخلاقی، علمی و مهارت و تخصص و فناوری باشد.

او ضمن بیان این نکته که فضای دانشگاه‌های ما نباید فضای سیاسی و سیاسی بازی باشند افزود: فضای دانشگاه های ما باید فضای علمی باشد زیرا نخبه‌ها از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و کتابخانه‌ها در می‌آیند و استان مرکزی این ظرفیت را دارد چون استان مرکزی، استان نخبه هاست.

امام جمعه اراک ادامه داد: این که ما وسیله را از کشور‌های دیگر بیاوریم و مونتاژ کنیم که صنعت نیست این صنعت برای آن هاست. 

او از مسئولین درخواست کرد تا از تولیدکنندگان حمایت کنند تا تلاش هایشان نتیجه بدهد. زیرا ما توانستیم موشک بسازیم پس چرا موبایل نمی‌سازیم که سالانه چندین دلار از کشور برای خرید موبایل خارج نشود.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه هر فردی استعدادی دارد گفت: باید بچه هایمان را استعداد یابی کنیم تا بچه‌ها بفهمند برای چه هدفی خلق شده اند تا در مسیر قرار بگیرند و شجره طیبه از آنان شکل بگیرد.

او از دانشمندانی نام برد که در مسیر درست قرار داشته اند. مانند علامه حلی در قرون قبل و علامه طباطبایی، امام خمینی، رهبر معظم انقلاب، شهید شهریاری، علی محمدی و... در قرن معاصر .

امام جمعه اراک مسئله دوم را اربعین حسینی دانست و اضافه کرد: اربعین چراغ راه بشریت است و احیاگر راه امام حسین و پرچم آزادی خواهان است و پیاده روی اربعین عشق  به امام حسین و یارانش را نشان میدهد.

او نا آرامی های اخیر عراق را سیاسیت ننگین عبری- عربی و آمریکایی دانست که به دنبال به خاک وخون کشیدن مردم عراق و نابودی کشور عراق بودند که با هوشیاری مراجع ،مردم و دولتمردان عراق این توطئه نقش بر آب شد . 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد : عربستان خود را خادم الحرمین می داند و با دلارهای نفتی خود از آمریکا تسلیحات نظامی خریده و مردم مسلمان یمن را به خاک و خون می کشد .

او افزود: تشیع با خون دل سامان گرفته است و امام زادگان و فرزندان اهل بیت به این مناطق می‌آمدند تا از شیعه پاسداری کنند اما جریان مقابل تقواپیشگان بدانند که نه دنیا را دارند و نه آخرت را .

انتهای پیام / م

جریان مقابل تقواپیشگان نه دنیا را دارند نه آخرت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.