استقرار ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز خسروی و منذریه /۱۲ هزار بطری آب معدنی در مرز خسروی توزیع شد

استاندار کرمانشاه گفت: به منظور انتقال و جابه جایی زائران اربعین حسینی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز خسروی و منذریه عراق مستقر شده است.

اسنقرار  ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز خسروی و منذریه /۱۲ هزار بطری آب معدنی در مرز خسروی توزیع شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   هوشنگ بازوند روز جمعه در جلسه ستاد اربعین استان در قرارگاه اربعین حسینی (ع) در مرز خسروی  گفت: برای جلوگیری از ازدحام زائران در مرز خسروی و همچنین باتوجه به محدودیت زمانی عزیمت زائران از این مرز از رسمی به دستور رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی به حسب ضرورت هرگاه نیاز بود مسیر قصرشیرین به خسروی در سه راهی نصرآباد مسدود می‌شود.

او اظهارداشت: هم اکنون ۱۵ هزار زائر در قصرشیرین حضور دارند و باتوجه به تکمیل ظرفیت مرز سه راهی نصرآباد مسدود شده است و نیرو‌های ارتش برای مدیریت نظم و انضباط به کمک نیروی انتظامی خواهند آمد.

استاندار کرمانشاه گفت: موکب‌ها باید خدمات لازم را در زمینه تغذیه و آب و همچنین اسکان در اختیار زائرانی که در قصرشیرین هستند، قرار دهند.از روز گذشته تاکنون ۱۲ هزار بطری آب معدنی در مرز خسروی توزیع شده و با اعلام نیروی انتظامی هم اکنون برای مدیریت تردد زائران اسلام آباد غرب به سمت قصرشیرین به صورت موقت مسدود شده است.

او گفت: حمعیت هلال احمر و سپاه نیز در اسکان زائران  اربعین حسینی بسیج شده اند و با تانکر‌های سیار آبرسانی در خسروی و منذریه بین زائران صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: ما طبق توافق مقامات کشورمان با مقامات عراقی روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار زائر را باید از مرز خسروی خروج دهیم، اما این تعداد را به ۳۰ هزار رسانده ایم و اکنون زائرانی که مرز خسروی را برای عزیمت به عراق انتخاب می‌کنند باید بدانند که برای خروج از این مرز ۲۴ تا ۴۸ ساعت باید در قصرشیرین بمانند.

انتهای  پیام/ز

 


ازدحام جمعیت زائران در مرز خسروی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار