حجت الاسلام نظری منفرد عنوان کرد؛

راهپیمایی باشکوه اربعین مشت محکمی بر دهان مستکبران عالم

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اربعین نماد مودت و برگزاری باشکوه این راهپیمایی، مشت محکمی بر دهان مستکبران عالم است.

راهپیمایی باشکوه اربعین مشت محکمی بر دهان مستکبران عالمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام علی نظری منفرد، استاد برجسته حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم،راهپیمایی میلیونی اربعین را دردنیا بی‌نظیر دانست و گفت: اربعین نماد اظهار محبت و ولایت به ساحت اباعبدالله(ع) و برگزاری باشکوه این راهپیمایی، مشت محکمی بر دهان مستکبران عالم است.

او با بیان اینکه بر اساس دستور قرآنی، اربعین نماد مودت و محبت و پیروی از دستور خداوند برای نشان دادن مودت است، ادامه داد: نهضت ابا عبدالله الحسین (ع) دارای ۲ بخش شهادت و رسالت است که شهادت تا عصر عاشورا ادامه داشت، ولی رسالت از عاشورا آغاز شد تا این حرکت در تمام بلاد اسلامی انعکاس داده شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به تلاش دشمن برای منحرف کردن واقعیت‌های عاشورا گفت: آمدن اهل بیت از کربلا به کوفه از کوفه به شام برای خنثی کردن این توطئه‌ها بود و امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) برای تبیین واقعیت‌ها و جنایت‌های یزیدیان تمام تلاش خود را انجام دادند.

نظری منفرد، ادامه داد: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با خطبه‌های خود در کوفه و شام نه تنها توطئه دشمنان برای انحرف عاشورا را خنثی کرد بلکه حقیقت اهل بیت (ع) را تبیین کردند.

او تاکید کرد: خطبه‌ای امام سجاد و حضرت زینب (س) در کاخ یزید موجب شد تا تمام رشته‌ها و توطئه‌های دشمن علیه اهل بیت (ع) را خنثی و فشار به یزید را آنچنان افزایش داد که یزید مسئولیت شهادت اباعبدالله (ع) را به عهده ابن زیاد انداخت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، سرما در دنیا بلند است که در این مدت در برابر آمریکا ایستاده ایم و به آن‌ها «نه» میگوییم که این نتیجه پیروری از اهل بیت (ع) است.

نظری منفرد ادامه داد: ملت ایران درس ایستادگی در مقابل مستکبران را از حضرت زینب کبری (س) آموخته است و در برابر مستکبران هرگز سرخم فرو نخواهد آورد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، گفت: حضرت زینب کبری (س) درکاخ یزید در مقابل مستکبر آن دوران با صلابت ایستاد و رهبر معظم انقلاب نیز با الگوگیری از قیام عاشورا و حضرت زینب کبری و امام سجاد (ع) با صلابت در مقابل آمریکا ایستاده است.

انتهای پیام/ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار