مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم:

۸۰ درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی قم غیرضروری است / قانون ویژه‌ای برای مقابله با مزاحمان تلفنی آتش‌نشانی وجود ندارد

۸۰ درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی قم غیرضروری است / قانون ویژه‌ای برای مقابله با مزاحمان تلفنی آتش‌نشانی وجود نداردعباس جعفری گفت: قانون ویژه‌ای برای مقابله با مزاحمان تلفنی آتش‌نشانی وجود ندارد و باید مسئله را از طریق شکایت مطرح کنیم که روندی طولانی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عباس جعفری،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم گفت:  ۸۰ درصد تماس‌های مردمی با  سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم غیرضروری و مزاحمت تلفنی است.

او افزود: برخی تماس‌ها به‌صورت سهوی است، ولی برخی دیگر از تماس‌گیرنده‌ها با ایجاد مزاحمت، حتی با دادن آدرس غلط، از وقوع حادثه کاذب خبر می‌دهند.

جعفری اضافه کرد: البته نیرو‌های آتش‌نشانی به تجربه خوبی در این زمینه رسیده‌اند و تماس ضروری و غیرضروری را از هم تفکیک می‌کنند، ولی گاهی تماس‌های مزاحم از سوی میان‌سالان یا سالمندان است که متاسفانه باعث اعزام نیرو به محل می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم ادامه داد: وقتی یک خودروی آتش‌نشانی از ایستگاهی خارج می‌شود، اگر حادثه‌ای در محدوده آن ایستگاه رخ دهد، تا رسیدن خودرویی از ایستگاه دیگر ممکن است خسارات حادثه افزایش قابل‌توجهی یابد.

او  عنوان کرد: از سوی دیگر خودروی آتش‌نشانی برای رسیدن سریع‌تر به محل حادثه ناچار است با سرعت زیادی حرکت کند که احتمال تصادف و یا وقوع حادثه دیگر افزایش می‌یابد.

وی بابیان این‌که قانون ویژه‌ای برای مقابله با مزاحمان تلفنی سازمان آتش‌نشانی وجود ندارد، گفت: باید مساله را از طریق شکایت و طرح در دادگاه پیگیر باشیم که روندی طولانی دارد.

جعفری افزود: خوشبختانه با توجه به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته و افزایش سطح آگاهی مردم، مزاحمان تلفنی نسبت به گذشته کاهش‌یافته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم اضافه کرد: روزانه به‌طور میانگین ۲ هزار تماس با این مرکز برقرار و ۳۵ تا ۴۰ تماس منجر به ماموریت می‌شود.

او در ادامه گفت: امکانات و نیرو‌های آتش‌نشانی نسبت به گذشته بهبودیافته است و قم تنها کلانشهر کشور است که از نظر تعداد ایستگاه استاندارد می‌باشد و به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی در این شهر فعال است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم اضافه کرد: ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی، ۷۶ خودرو و ۴۴۰ نیروی عملیاتی در سازمان آتش‌نشانی قم فعالیت می‌کنند و ۶۰ نیرو نیز به‌زودی استخدام می‌شوند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ش

مزاحمان تلفنی آتش نشانی در قم

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار