باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

قلم هنرمندان این بار مزیّن به تصویر شهدا شد

برخی هنرمندان نقاش کشورمان برای زنده نگه داشتن نام شهدا دست به قلم و بوم شدند.

قلم هنرمندان این بار مزیّن به تصویر شهدا شدبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نیمه مردادماه امسال بود که تصاویری از تابلو‌های چند کوچه در فضای مجازی منتشر شد؛ تابلو‌هایی که عنوان مقدس «شهید» را از آنها حذف کرده بودند. بعد از انتشار این تصاویر واکنش های مختلفی به این اقدام شد. عده ای از هنرمندان نقاش کشورمان هم قلم در دست گرفتند و به طراحی تصاویر برخی شهدا و راه اندازی نمایشگاه برای مردم اقدام کردند.

ما هم گفت و گویی با چند نفر از این هنرمندان طراح داشتیم و از ارادتشان به شهدا پرسیدیم.

*خانمی ۳۵ ساله در گوشه‌ای نشسته بود و با قلمش تصویر شهید رضا کارگر برزی را می‌کشید. او درباره ارادتش به شهدا گفت: «ارادتم به شهدا باعث شد تا در این مسیر قرار بگیرم و چهره شان را نقاشی کنم. آن‌ها به خاطر امنیت و آرامش کشورمان جنگیدند و این از خود گذشتگی را نمی‌توانیم با هیج کاری جبران کنیم. زنده نگهداشتن نام و یادشان کوچکترین کاری است که می‌شود انجام داد. همه این نقاشانی که دور هم جمع شده اند؛ تنها یک هدف دارند و آن ادای دین به این عزیزان است.»

بله؛ همین عکس‌ها و نقاشی ها باعث می‌شود جوان‌ها هم با این اسامی‌ها آشنا شوند و زندگینامه هایشان را مطالعه کنند و هم از آن‌ها درس ایثار بگیرند.

وی در ادامه در خصوص حذف این نام‌های مقدس از کوچه و خیابان ها اظهار داشت: «حذف نام شهیدان را از کوچه‌ها بی معرفتی است. بعضی‌ها فراموش کرده اند که این کشور به پشتوانه چه عزیزانی حفظ شده است. من زمان جنگ را فراموش نکردم و می دانم اگر این بزرگ مردان نبودند، امروز کشورمان در آرامش نبود.»

شهید امین کریمی از دیگر شهیدان مدافع حرم بود که چهره اش روی پیکر سفید بوم نقاشی حک می‌شد. نقاشی که به خاطر علاقه اش به شهدا در این جمع حاضر شده بود، در ادامه تصریح کرد: «شهدا به خاطر آرمان‌های ما رفتند و از خود گذشتند. اگر ما یاد آن‌ها را گرامی نداریم، نسل امروز و فردا نمی‌داند چه بر کشورش گذشته و چه کسانی رفتند تا او در آرامش زندگی کند.»

وی افزود: شهدای امروزمان هم جا پای شهدای هشت سال دفاع مقدس گذاشتند و خواسته‌های خودشان را زیر پا گذاشتند و از حرم حضرت زینب دفاع کردند. اگر نام و یاد شهدا نباشد، هویت کشورمان از بین می‌رود و من به نوبه خودم با هنرم تلاش می‌کنم تا نامشان را زنده نگه دارم.

یکی دیگر از این هنرمندان هم به خبرنگار ما گفت: نقاشی کردن هم مثل بازیگری می‌ماند و همه چیز به ارتباطی برمی گردد که با آن تصویر برقرار می‌شود. هرچه این ارتباط عمیق‌تر باشد، آن طرح با حس و حال ناب تری به تصویر کشیده می‌شود. شهدا در این مکان خیلی ارزشمند هستند و افراد بسیاری وقتی در این مکان تصاویر شهدا را می‌بینند، از زندگینامه آن‌ها می‌پرسند و در خاطرشان ثبت می‌شود. این یادآوری‌ها زمینه‌ای برای ادای دینمان به خانواده‌های شهداست.

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: نقاشی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
لطفا آدرس نمایشگاه هم بفرمائید