در یادروز حافظ؛

رونمایی از مجموعه ۱۱جلدی و معرفی کتاب سال حافظ

در مراسم بزرگداشت حافظ شیرازی، از مجموعه ۱۱جلدی دو سده سخنوری رونمایی و کتاب دانشنامه حافظ و حافظ پژوهی به عنوان کتاب سال حافظ شناخته می شود.

رونمایی از کتاب ۱۱ جلدی و معرفی کتاب سال حافظبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کاووس حسن‌لی سرویراستار و ناظر علمی مجموعه دو سده سخنوری امشب در مراسم بزرگداشت حافظ شیرازی، اظهار کرد: مجموعه ۱۱ جلدی دو سده سخنوری اثری بسیار ارزشمند است که همچون دانشنامه‌ای کاربردی در مراسم یادروز حافظ رونمایی می‌شود.

دبیر علمی یادروز حافظ ادامه داد: این اثر در مرکز حافظ شناسی طراحی شده و به همت گروهی از استادان و پژوهشگران صاحب‌نظر کشور طی ۲ سال تالیف و منتشر شده است.

حسن لی اضافه کرد: بیش از ۴۰ نفر به صورت مستقیم برای نگارش و تدوین این مجموعه تلاش کرده اند.

او گفت: این مجموعه ۱۱ جلدی به عنوان منبع علمی پژوهشی برای ساخت سریال و فیلم «خورشید‌های سه‌گانه» است و اکنون اگر حتی سفارش‌دهندگان و سازندگان آن سریال بر تصمیم خود پایدار نباشند، همین مجموعه مکتوب آثار ارزنده‌ای است و در اختیار همه علاقه‌مندان، فیلمسازان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان مختلف قرار دارد.

سرویراستار و ناظر علمی مجموعه دو سده سخنوری افزود: تصمیم گرفتم با بهره‌گیری از توان همکاران و با سفارش تألیف به آن‌ها زمینه تولید آثاری مستقل و تازه را فراهم آورم، تا این آثار هم متن‌هایی مناسب برای تدوین فیلم‌نامه و ساخت این سریال باشند و هم مرجعی جامع برای هرگونه تحقیق و بهره‌برداری دیگر که به این موضوعات در آینده مربوط می‌شوند.

او تصریح کرد: در این صورت حتی اگر تهیه‌کنندگان و سازندگان فیلم به هر دلیل از تصمیم خود بازگردند و ساخت این سریال و فیلم به نتیجه نرسد، مجموعه‌ای از کتاب‌های ارزشمند تولید و به مردم فرهنگ‌ور کشور پیش‌کش می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه این مجموعه درباره سعدی، حافظ و خواجوی کرمانی است از منابع قدیم و جدید برای نگارش این کتاب استفاده شده است.

حسن لی گفت: برای این کتاب و بررسی زندگی این شاعران از جغرافیای تاریخی، تاریخ سیاسی و فرهنگ و تحولات آن دوران استفاده شده است.
حسن لی تصریح کرد: همچنین کتاب ۴ جلدی دانشنامه حافظ و حافظ پژوهی در هزار و ۷۰۰ مدخل و مقاله و ۲ هزار و ۶۰۰ صفحه امشب به عنوان کتاب سال حافظ شناخته می‌شود.

انتهای پیام/م

رونمایی از مجموعه ۱۱جلدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار