رونق تولید و اشتغال در کارگاه‌های کوچک روستایی استان مرکزی

با فعالیت کارگاه‌های کوچک روستایی استان مرکزی‌ زمینه اشتغال روستاییان فراهم شده است.

رونق تولید و اشتغال در کارگاه‌های کوچک روستایی استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با رونق تولید در کارگاه‌های کوچک روستایی استان مرکزی آوای خوش تولید و اشتغال در این کارگاه‌های کوچک پیچیده است.

روستای مالک آباد از توابع شهرستان اراک از جمله روستا‌هایی با رونق تولید است که در این روستا ۱۰ کارگاه کوچک تولیدی با فعالیتشان زمینه اشتغال ۱۰۰ بانوی روستایی را فراهم کرده اند.

نباتی یکی از کارآفرینان این روستا و کارآفرین خیاط  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: از سال گذشته کارگاه خیاطی در این روستا احداث و برای ۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

نباتی تهران، اصفهان، همدان، لرستان، فارس را اصلی‌ترین مقاصد تولیدات این کارگاه دانست و گفت: در آینده‌ای نزدیک با دریافت تسهیلات روستایی تعداد اشتغال این کارگاه دوبرابر خواهد شد.

خانم انجیرکی کارآفرین دیگر این روستا هم*** گفت: از سال گذشته با راه اندازی کارگاه گل سازی دراین روستا زمینه برای کار در منزل و اشتغال ۶۰ بانوی روستایی فراهم شد.

انجیرکی افزود: گل‌های تزئینی اصلی‌ترین تولید ات این کارگاه است و به طور میانگین روزانه تا ۱۰ هزار شاخه گل به دست بانوان روستایی ساخته می‌شود.

علاوه بر فعالیت کارگاه‌های خیاطی و تولید گل‌های تزئینی کارگاه‌های تولید فرش هم در این روستا فعال است که برای ۲۰ بانوی دیگر روستایی اشتغال ایجاد کرده است.

استان مرکزی هزار و ۱۶۰ روستای دارای سکنه دارد که با راه اندازی کارگاه‌های کوچک تولیدی زمینه مهاجرت معکوس به روستا‌ها نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام / ج

آوای خوش تولید و اشتغال درکارگاه‌های کوچک روستایی استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.