در پی انفجار در نفتکش ایرانی بهای نفت با افزایش همراه بود

در پی انفجار در یک نفتکش ایرانی در سواحل عربستان سعودی، بهای نفت در پایان معاملات روز جمعه افزایش یافت.

در پی انفجار در نفتکش ایرانی بهای نفت با افزایش همراه بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در لندن هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر با افزایش ۱.۴۱ دلاری که به معنای افزایش ۲.۴ درصدی است، به ۶۰ دلار و ۵۱ سنت رسید.

در بازار نیویورک هم بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمدییت‏), به عنوان مرجع قیمت گذاری نفت آمریکا، برای تحویل در ماه نوامبر با افزایش ۱.۱۵ دلاری برابر با ۲.۱ درصد در پایان روز جمعه، به ۵۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

پس از اعلام انفجار در نفتکش ایرانی قیمت‌ها به طور ناگهانی افزایش یافت. شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان اپراتور مدیریت ناوگان نفتکش‌های ایران اعلام کرد در بدنه نفتکش سابیتی دو انفجار رخ داد که احتمالا ناشی از حملات موشکی در صد کیلومتری سواحل عربستان سعودی است.

تینا مارگارت سالت وت، تحلیلگر مسائل منطقه می‌گوید بهای نفت به این دلیل افزایش نیافته که این تانکر حاوی مقادیر قابل توجهی نفت بوده که برای بازار تاثیرگذار است، بلکه دلیل این افزایش آن است که این خطر وجود دارد که حادثه مشابهی در منطقه رخ دهد.

با این حال، آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود که روز جمعه منتشر شد اعلام کرد بازار نفت بیشتر از آنکه تحت تاثیر نگرانی‌های امنیتی باشد تحت تاثیر ضعف در تقاضا و چشم انداز عرضه فراوان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار