خراسان شمالی هجدهمین آزمون سراسری قرآن کریم را میزبانی می کند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم سوم بهمن ماه سال جاری به میزبانی این استان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اصغر نودهی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت : این آزمون در ۴ گروه امتحانی در قالب ۱۵ رشته شامل گروه حفظ قرآن کریم با ۹ رشته، گروه ترجمه و مفاهیم با ۲ رشته، گروه معارف اهل بیت(ع) با ۲ رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با ۲ رشته در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

او تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان و نهادهای قرآنی و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی را از اهداف این آزمون اعلام کرد.

نودهی افزود: همچنین ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه بویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی استان و شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی و بروز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی استان را از دیگر اهداف برپایی این آزمون است.

او زمان برگزاری آزمون کتبی را سوم بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: علاقه مندان برای شرکت در این آزمون می توانند از ۱۲ آبان ماه تا ۱۲ آذر ماه سال جاری با مراجعه به آدرس www.quranedu.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

او مهلت ثبت نام در آزمون شفاهی گروه آموزش های الکترونیکی را ۱۵ دی ماه امسال اعلام کرد و گفت: زمان برگزاری این آزمون ۲۵ و ۲۶ دی ماه امسال  در خراسان شمالی خواهد بود.

نودهی، با بیان اینکه هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسات فرهنگی قرآن و عترت دستگاه های فرهنگی استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند گواهینامه پایان دوره اعطا می شود.

انتهای پیام/ه

خراسان شمالی هجدهمین آزمون سراسری قرآن کریم را میزبانی می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.