بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های کردستان پرداخت شد

بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان کردستان پرداخت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های کردستان پرداخت شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان روز با اشاره به اینکه مالیات وصولی در هر استان در همان استان هزینه می‌شود، اظهار داشت: طبق قانون سه درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده که توسط شهروندان پرداخت شده بطور مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

علیرضا الوندی با بیان اینکه پرداخت مالیات تحقق عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد، اضافه کرد: پرداخت مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور کمک به آبادانی، توسعه و عمران شهر‌ها و روستا‌ها انجام می‌شود.

او با اعلام اینکه بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در ۶ ماهه امسال پرداخت شد، افزود: مبلغ کل پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان افزود: در بین شهرستان‌های استان، شهرستان سنندج با ۲۲۰ میلیارد ریال و شهرداری سنندج با ۱۵۳ میلیارد ریال ببشترین مبلغ را از این محل در ۶ ماهه نخست امسال دریافت کردند.

الوندی یادآور شد: شهرستان سقز هم با ۴۰ درصد رشد، بیشترین رشد دریافتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل در بین شهرستان‌های استان داشته است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ز

پرداخت مالیات به شهرداری کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.