چرا مقصد ریزگردهای قره قوم، آسمان مشهد است؟

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، گفت: موضوع ریزگرد‌ها یک بحث تخصصی و فنی است، که متخصصان باید پاسخ دهند، چطور ریزگرد‌های قره قوم از مشهد سر در می‌آورند.

چرا مقصد ریزگردهای قره قوم، آسمان مشهد استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلام‌عباس ارباب خالص رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، با اشاره به اینکه باید دلایل مشاهده ریزگردهای قره قوم در آسمان مشهد مشخص شود، گفت: وزارت خارجه برای پیگیری ریزگرد‌های قره قوم از طریق ترکمنستان آمادگی کامل دارد.

او ادامه داد: این آمادگی را داریم که بعد از طرح این موضوع از طرف سازمان محیط‌ زیست کشور با طرف ترکمنستانی، موضوع را در میان بگذاریم.
 
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، گفت: موضوع ریزگرد‌ها یک بحث تخصصی و فنی است، فاصله زیاد قره‌قوم تا مشهد و همچنین وجود کوه‌های هزار مسجد در این مسیر را باید در نظر گرفت، شهر عشق‌آباد نیز در حاشیه بیابان قره‌قوم قرار دارد، اما در آن جا ریزگردی وجود ندارد؛ حالا چطور ریزگرد‌ها از مشهد سر در می‌آورد؟ سوالی است که متخصصان باید به آن پاسخ بدهند.

بیشتر بخوانید: طرح مقابله با ریزگردها زیر ذره بین معاون اول رییس جمهور


ارباب خالص افزود: اگر قرار است در خصوص ریزگرد‌ها با منبع خارجی اقدامی شود، باید محیط زیست استان از طریق سازمان محیط زیست کشور اقدام کند تا اگر این سازمان احساس نیاز کرد در سطح ملی آن را پیگیری کند.
 
از اوایل خرداد امسال پدیده ریزگردها در آسمان مشهد مشاهده شد که کارشناسان منشاء آن را در خارج از مرزها یعنی صحرای قره قوم ترکمنستان اعلام کردند که صحت و سقم آن هنوز در حال بررسی است.
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام// م.ب
 

پیگیری وزارت امور خارجه در خصوص ریز گردهای مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.