آغاز جلسه برنامه ریزی مازندران با حضور معصومه ابتکار

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران گفت: جلسه شورای برنامه ریزی با حضور معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده در حال برگزاری است.

سمیه قاسمی طوسی مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: جلسه شورای برنامه ریزی استان با حضور معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان و خانواده در حال برگزاری است و قرار است در این جلسه از یک سند رونمایی شود.

او با اشاره به تهیه سند ارتقای وضعیت زنان استان افزود: این طرح برای اولین بار در کشور به صورت هدفمند و مدون تهیه و اجرایی شده است و امروز رونمایی از آن صورت می‌گیرد.

قاسمی طوسی با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان از اسناد بالادستی، هم اندیشی نخبگان بهره گرفتیم گفت: بیش از ۸۰۰ نفر ساعت زمان برای تهیه این سند صرف شده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران با بیان اینکه این سند در ۲۲۴ صحفه در قالب اسناد پشتیبان و در ۱۰ فصل تدوین شده است، افزود: گروه‌های تاثیرگذار در حوزه بانوان و خانواده با برگزاری ۱۰ جلسه تخصصی نسبت به نهایی شدن سند اقدام کردند.

او گفت: مطالعات تکمیلی و تلفیق نهایی سند نیز انجام شده است و در فرایند تدوین سند با حضور اساتید، سازمان‌های مردم نهاد، کاهش و کنترل طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد مورد توجه قرار گرفته است.

قاسمی طوسی افزود: در بررسی تیم کاری برای تهیه سند، دفتر امور بانوان وخانواده، اعضای هیئت علمی دانشگاه و دیگر دستگاه‌ها نقش آفرینی کرده اند.

او افزود: نشست با استاندار مازندران، بازدید از یک شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری مازندران، جلسه با زنان کارافرین و فعالان حوزه‌های مختلف استان از برنامه‌های سفر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده به مازندران است.

قاسمی طوسی گفت: معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده از کارگاه سفالگری نقشینه هم بازدید خواهد کرد.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران افزود: بازدید از طرح ۸ هکتاری پارک بانوان ساری و بازدید از بند نسوان زندان ساری از دیگر برنامه‌های سفر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده به مازندران است.

مازندران بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که براساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۶ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار از این جمعیت زنان هستند.  

انتهای پیام/ م

برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی با حضور معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار