ظروف پخت و پز چی بخریم؟/ برای خرید ظروف غذاپزی باید به نکات علمی آن توجه کنیم

وسایل پخت و پز همیشه جزء خرید‌های مهم است در اینجا سعی داریم خصوصیات ظروف پخت و پز را بیان کنیم تا خرید مناسبی داشته باشید.

ظروف پخت و پز چی بخریم؟/ برای خرید ظروف غذاپزی باید به نکات علمی آن توجه کنیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تبلیغات گسترده در این زمینه نه تنها کمکی به خرید بهتر نمی‌کند که بیشتر ذهن خریداران را مشوش می‌کند چون در تبلیغات مزایا و معایب اجناس در نظر گرفته نمی‌شود.

اگر همه‌ی سایز‌های قابلمه‌های موجود را برای خود کاربردی نمی‌دانید بهتر است به جای خرید سرویس، قابلمه مورد نظرتان راا به صورت تکی خریداری کنید.

ظروف تفلون: انتخاب مطمئنی نیستند، چون در تهیه آن از فلز کادمیوم استفاده می‌شود و اگر وارد غذا شود مضرات زیادی برای سلامتی دارد.

ظروف چدن: با عمر بالا، مقاومت در مقابل حرارت و پخش یکسان حرارت، گزینه مناسبی برای پخت وپز محسوب می‌شوند.
ظروف استیل: به دلیل اینکه نه زنگ می‌زنند و نه هیچ واکنشی به مواد غذایی نشان می‌دهند سالم‌ترین ظروف اند، اما ابه دلیل انتقال سریع حرارت ممکن است غذا سریع در آن بسوزد.

ظروف سرامیکی: با روکش نچسب بدون ترکیبات مضر و مقاوم به خوردگی هستند و حرارت را به خوبی پخش می‌کنند بدنه و کف سرویس‌های قابلمه سرامیکی دارای لایه است و حرارت را به خوبی پخش و منتقل می‌کنند.

ظروف آلومینیومی: به دلیل خروج آلومینیوم از ظرف و ورود به غذا باعث ایجاد یبوست، اختلالات گوارشی، پوکی استخوان و آلزایمر می‌شوند و مضر اندپس اصلا انتخاب مناسبی نیست.

ظروف گرانیتی: نیزظروف آلومینیومی هستند که با لایه‌ای گرانیت پوشانده شده و طعم غذا را تغییر نمی‌دهند. لایه نچسب آن بادوام‌تر است و غذا در آن دیر می‌سوزد.
 
قیمت انواع سرویس قابلمه در بازار:
برند ارزانترین گرانترین
تفلون ۵۴۵۰۰۰ ۱۱۳۰۰۰۰
استیل ۹۵۹۰۰۰ ۷۴۸۰۰۰۰
گرانیتی ۱۹۰۰۰۰ ۴۸۰۰۰۰۰
چدن ۷۰۰۰۰۰ ۱۵۸۰۰۰۰



انتهای پیام//ف. غ

خرید خوب برای تهیه قابلمه چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.