توقیف ۱۲۶ دستگاه خودروی متخلف حمل دام و فرآورده دامی در خراسان شمالی

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از توقیف ۱۲۶ دستگاه خودروی حامل دام زنده یا فرآورده‌های خام دامی به علت نداشتن مجوز‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی، در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، دکتر ابراهیم تقوایی مقدم کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: دامپزشکی استان برای صیانت از سرمایه‌های دامی، جلوگیری از انتقال بیماری‌ها و پیشگیری از مخاطرات بهداشتی، از خروج غیرمجاز دام و فرآورده‌های دامی، جلوگیری و با آن برخورد می‌کند.

او ادامه داد: در این بازه زمانی، ۵۳ رأس دام سنگین، ۹۳۸ رأس دام سبک، ۲۵۳ کندوی زنبورعسل، ۴۰ هزار و ۲۰۰ قطعه جوجه یک روزه، ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه پولت تخمگذار، ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده، ۹ سر اسب و ۷ سر الاغ که بدون مجوز دامپزشکی در حال حمل به مقصد‌های مختلف بودند، در محور‌های ارتباطی استان شناسایی و توقیف شده است.

او افزود: امسال قاچاق دام در استان شناسایی و گزارش نشده و تخلف‌های مزبور، حمل بدون مجوز و یا تخلیه در محلی غیر از مقصد ذکرشده در بارنامه بوده است. وی گفت: کد رهگیری دامپزشکی که برای حمل دام صادر می‌شود، برای رانندگان متخلف غیرفعال شده است و این خاطیان، دیگر نمی‌توانند به جابه جایی دام اقدام کنند.

انتهای پیام/ه

توقیف ۱۲۶ دستگاه خودروی متخلف حمل دام و فرآورده دامی در خراسان شمالی

برچسب ها: دامپزشکی ، دامپروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.