آماده‌باش دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت رویداد اربعین

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه، به مناسبت رویداد اربعین و ارائه خدمات مطلوب به زائران، حالت آماده‌باش در این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه گفت : باتوجه به کسب افتخار میزبانی زوار حضرت امام حسین (ع) در کنگره عظیم اربعین و لزوم به کار بستن تمام توان و امکانات و انجام تمهیدات لازم برای خدمت به سلامت زوار، تمام واحد‌ها و حوزه‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سازمان‌های عضو کمیته بهداشت و درمان اربعین، با اجرای مصوبات این کمیته در راستای ارائه خدمات مطلوب به زوار آمادگی کامل دارند.

او گفت : تمام نیرو‌های فوریت‌های پزشکی در تمامی مراکز، پایگاه‌ها و محل‌های استقرار تعیین شده در طول مسیر ورود شرق تا غرب استان با آمادگی کامل و هوشیاری ۲۴ ساعته در صورت نیاز به امداد و انتقال مجروحان حوادث احتمالی، در سریعترین زمان و با بهترین وسیله ممکن اعم از بالگرد، اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و موتورلانس آماده عملیات هستند.

او از رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی خواست، تامین نیرو‌های جایگزین از سایر شهرستان‌ها و مراکز را برنامه ریزی نماید تا هیچ کم و کاستی در خدمت امدادی به زائرین وجود نداشته باشد و با توجه به تردد سنگین در جاده‌ها، طراحی برخط مفیدترین راه و مسیر را نظارت و پیگیری نماید.

او گفت: اتاق‌های عملیات بحران با دیدگاه همه جانبه‌نگر و اجرای برنامه‌های عملیاتی از پیش تعیین شده، همه موارد را رصد کرده، هرگونه کاستی و نقصان را به سرعت گزارش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیمارستان‌های امام رضا (ع)، آیت الله طالقانی، امام خمینی (ره)، امام حسین (ع) و ۵۲۰ ارتش، فضای لازم به میزان ۴۰ درصد تخت خالی و بیمارستان‌های کنگاور، صحنه، اسلام‌آباد غرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب و مراکز درمانی تامین اجتماعی فضای لازم به میزان ۲۰ درصد تخت خالی را برای ازدحام احتمالی و افزایش بار مراجعه آماده کرده و این بیمارستان‌ها تمام اعمال جراحی غیراورژانسی خود را در سه روز قبل و سه روز بعد از روز اربعین حسینی لغو کرده‌اند.

مرادی افزود: طبق برنامه اعلام شده همه بیمارستان‌ها تیم درمان اضطراری را متشکل از اعضای تعیین شده، فعال و آماده به خدمت می‌کنند.

او گفت: بیمارستان‌های سایر شهرستان‌ها و بیمارستان‌های بخش خصوصی آمادگی لازم برای سرویس‌دهی به زوار در موارد بحران و اعلام کمیته بهداشت و درمان اربعین را داشته باشند.

او حفاظت از سلامت زوار در بخش بهداشت را ماموریت خطیر دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه تمامی امکانات لازم و نیرو‌های متخصص و باتجربه در شبکه‌های بهداشت و درمان، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر بخش‌ها را به کار گرفته و برای فراهم کردن زمینه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌ها با تشدید مراقبت اقدام نماید.

او گفت: پیشگیری از ورود بیماری‌ها و شیوع آن‌ها با مراقبت و رسیدگی دقیق به افراد مشکوک، باتمام توان در مناطق مرزی و در طول مسیر زوار انجام می‌گیرد.

او با اعلام اینکه نظارت بر موکب‌ها و مراکز تهیه و طبخ موادغذایی و آشامیدنی در تمام مسیر تردد و شهر‌های مسیر زوار اعم از رستوران‌ها، مراکز اقامتی و سایر مراکز انجام می‌شود و هیچ گونه گذشتی در این زمینه برای خاطیان و تهدیدکنندگان سلامت زوار لحاظ نمی‌گردد.

او آموزش زوار در زمینه مسائل بهداشتی از طریق همه رسانه‌های ممکن انجام گرفته و با ارتقای آگاهی‌ها در زمینه بهداشت فردی و بهداشت در تجمع‌ها، از مخاطرات انتقال و یا همه‌گیری بیماری‌های واگیر و یا تصادفات و حوادث بکاهیم.

او با اعلام آماده‌باش سراسری و لغو مرخصی‌ها، از همه مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های میزبان، گفت: انتظار دارم برکیفیت خدمات نظارت جدی کرده و از نیرو‌های پشتیبانی کننده، خدماتی، دارویی، تجهیزاتی و سایر بخش‌ها می‌خواهم تا تمامی تمهیدات و امکانات لازم را برای آمادگی و رفاه همکاران گرامی در خدمت رسانی به زوار فراهم نمایند.

 

 

انتهای پیام/د

کسب افتخار میزبانی زوار

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.