افزایش مصدومان سوانح رانندگی در قزوین

مدیرکل پزشکی قانون استان قزوین گفت: در شهریور امسال ۷۱۰ نفر در سوانح رانندگی مصدوم شده اند که ۳۱ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ولیزاده مدیر کل پزشکی قانونی استان قزوین با اشاره به کاهش فوتی‌ها و افزایش مصدوم سوانح رانندگی در شهریور امسال گفت: در این ماه ۷۱۰ مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۴۶۷ نفر مرد و ۲۴۳ نفر زن بودند.

به گفته ولیزاده، این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۵۴۱ مصدوم، ۳۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی اضافه کرد: در این مدت ۳۴ نفر شامل ۲۶ مرد و ۸ زن در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ درصد کمتر شده است.

او افزود: بیشترین موارد مرگ و میر سوانح رانندگی مربوط به حوزه برون شهری با ۳۰ مورد است و ۲ مورد فوتی هم در سوانح درون شهری و ۲ مورد هم در جاده‌های روستایی اتفاق افتاده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان قزوین تاکید کرد: در شهریور امسال فوت‌های ناشی از تصادف جاده‌های روستایی، ۲۳ درصد و درون شهری ۶۷ درصد کاهش داشته و در حوزه برون شهری ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

ولیزاده گفت: ​همچنین در این مدت ۷ فوتی ناشی از تصادف در حوزه خارج از راه، داخل مزارع یا باغات و معدن (طبق اعلام پلیس)؛ سه مورد مرگ ناشی از تصادف با فاصله فوت بیش از یک ماه از زمان تصادف و یک مورد مرگ به دنبال تصادف عابر با قطار (مجموعا ۱۱ نفر) وجود داشته که مطابق مصوبه کمیسیون ایمنی راه جزو آمار فوق لحاظ نشده است.

در مرداد ماه سال جاری هم بر اثر حوادث رانندگی در استان، ۷۵۰ نفر مصدوم و ۳۴ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ک

در شهریور امسال ۷۱۰ نفر در سوانح رانندگی مصدوم شده اند

برچسب ها: حوادث ، پزشکی قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار