توافقنامه تجاری با هندوستان و افغانستان ترانزیت کالا را از ایران رونق می‌دهد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: توافقنامه تجاری بین ایران، هندوستان و افغانستان، با هدف بهبود و ارتقاء وضعیت ترانزیت کالا امضا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمد راستاد، یکی از اهداف تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ایجاد موانع بر سر راه تجارت و حمل‌ونقل دریایی دانست و بیان کرد: با اتکا به توان داخلی و ظرفیت‌های موجود در کشور به‌خوبی فرایند‌های حمل‌ونقل تجارت دریایی ادامه دارد.

او، مؤید این مهم را روند رو به رشد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر دانست و افزود: از سوی دیگر تمام طرح‌های توسعه‌ای کشور هم برای زیربنا‌های بندری و هم برای تجهیزات بنادر با قوت خود در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران، مهم‌ترین طرح توسعه بنادر کشور را توسعه فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی دانست و گفت: این طرح با اعتباری افزون بر هزار میلیارد تومان در حال اجرا‌ست و انتظار می‌رود در بازه زمان پیش‌بینی‌شده یعنی تا سال ۱۴۰۰ تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

راستاد به توافقنامه تجاری بین جمهوری اسلامی ایران، هندوستان و افغانستان اشاره کرد و افزود: این توافقنامه موسوم به چابهار با هدف بهبود و ارتقای وضعیت ترانزیت کالا بین سه کشور یادشده امضا شده است که در این میان کشور‌های دیگر می‌توانند به این توافقنامه بپیوندند.

او، درباره فعالیت تجاری در سطح بین‌المللی نیز عنوان کرد: در سطح بین‌المللی با مراجع دریایی و سازمان‌های متولی بنادر و بازرگانی دنیا ارتباطات گسترده‌ای برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری و تشکیل کمیته‌های تخصصی همکاری‌های دریایی و بندری به‌صورت منسجم دنبال می‌شود تا بتوانیم به‌صورت متقابل از مزیت‌های کشور‌ها برای بهبود وضعیت تجاری و حمل‌ونقل دریایی بهره ببریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه گردشگری دریایی را از دیگر اولویت‌های این سازمان دانست و تصریح کرد: در توسعه طرح‌های دریایی محدودیت خاصی برای پرداخت تسهیلات به‌ویژه در بخش گردشگری و مسافرت‌های دریایی قائل نیستیم.

راستاد، بیان کرد: عمده ناوگان مسافری دریایی کشور به‌ویژه در استان هرمزگان با تسهیلات وجوه اداره‌شده سازمان بنادر و دریانوردی و توانمندی صنایع دریایی داخلی نوسازی و بروزرسانی شده است.

او گفت: استان بوشهر قابلیت‌های مهمی در عرصه رشد گردشگری دریایی دارد و باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این عرصه با سازوکار‌های حمایتی در پرداخت تسهیلات، فراهم شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ک

امضای توافقنامه تجاری ایران با هندوستان و افغانستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.