جانشین سپاه استان سمنان:

امیدآفرینی یکی از رسالت‌های آموزش و پروش است

سرهنگ پاسدار منصور شوقانی با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه پرورش نسل‌ها را بر عهده دارد گفت: امیدآفرینی یکی از رسالت‌های آموزش و پروش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ پاسدار منصور شوقانی جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در دوره توانمندسازی معرفتی، بصیرتی و مهارتی فرهنگیان استان سمنان با بیان اینکه شکست محاصره دشمن و امیدآفرینی از اهداف و چشم انداز‌های گام دوم انقلاب است گفت: باید جوانان را امیدآفرین پرورش دهیم و این امر باید امتداد نسلی داشته باشد که این وظیفه مهم قطعا جزء رسالت‌های آموزش و پرورش کشور است.

او  با بیان اینکه مقام معظم رهبری زحمات زیادی برای بیانیه گام دوم انقلاب کشیده است تا افقی باشد برای چهل سالگی انقلاب، افزود: افتخار به گذشته یکی از ابعاد گام دوم انقلاب است که با توجه به سابقه درخشان ما در گذشته و عصر معاصر باید به آن توجه شود.

سرهنگ شوقانی با بیان اینکه خود پردازی نکته اول در گام دوم انقلاب است و مقام معظم رهبری توجه ویژه به خود سازی و خودپردازی دارند تصریح کرد: انسان‌ها می‌توانند با توسل به قرآن و ائمه معصومین به خود سازی بپردازند.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه بعد از خودسازی نوبت به جامعه پروری می‌رسد تصریح کرد: ما می‌توانیم با تمسک و توسل به حدیث ثقلین به جامعه سازی و جامعه پروری بپردازیم چرا که این حدیث راهنمای بشریت است.

وی با اشاره به اینکه ما باید زمینه ساز تمدن نوین اسلامی باشیم گفت: تمدن نوین اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است و این تمدن در جامعه‌ای که با قرآن مانوس است زودتر به ثمر میرسد.

سرهنگ شوقانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک لوکوموتیو پیش برنده بوده و خواهد بود گفت: جوانان، مردم و اقشار مختلف با تغییر مقیاس در نگاه خود باید به این باور و اندیشه برسند که امروزه هرچه داریم به برکت انقلاب اسلامی و سلسلسه انبیاء و ولایت مداری است.

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش از نظر کمی رشد قابل توجهی داشتیم گفت: امروز در دورترین مدارس استان سمنان نیز جریان تعلیم و تربیت جاری و ساری است.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با بیان اینکه اگر امروزه در قله نهضت علمی هستیم و دانشمندان هسته‌ای را تربیت کرده ایم بر پایه و اساس توفیقات آموزش و پرورش است افزود: این نهاد همیشه باید به عنوان هسته علمی کشور مورد توجه قرار گیرد.

دستورانی با بیان اینکه کیفیت و هویت چالش امروز آموزش و پرورش است افزود: اگر کیفیت در آموزش و پرورش درست شود بسیاری از ناهنجاری‌ها درست می‌شود.

انتهای پیام / ر

کیفیت و هویت چالش امروز آموزش و پرورش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار