استاندار قزوین:

ضرورت حمایت از صنعتگران و صادرکنندگان

استاندار قزوین گفت:حمایت از صنعتگران و صادرکنندگان را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: حمایت از صنعتگران و صادرکنندگان را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم و برای صادرات این صنعت باید نیم نگاهی به کشور‌های پیرامون مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ارمنستان و آذربایجان داشت چرا که این کشور‌ها در حال توسعه اند.

جمالی پور افزود: در آینده با تجار کشور‌های همسایه از جمله افغانستان و عراق حتی ترکمنستان و پاکستان باید دیدار داشته باشیم تا بتوانیم صنعتگران و کارآفرینان را در حوزه مسکن یاری دهیم که بتوانند محصولات استان را به این کشور‌ها صادر کنند.

او با بیان اینکه با تقویت صادرات از جمله مصالح ساختمانی می‌توان تاثیر تحریم‌ها را کمرنگ کرد؛ اظهار داشت: رونق ساخت و ساز موجب رونق بسیاری از صنایع می‌شود و بیانگر این است که تقویت صنعت ساختمان موجب حل خیلی از مشکلات حوزه اشتغال خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: واحد‌های تولیدی مصالح ساختمانی، سیمان و کاشی و سرامیک در استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات به کشور‌های همجوار دارند و در این زمینه باید برنامه ریزی کنیم.

جمالی پور همچنین گفت: ایران در صنعت ساختمان طی سال‌های اخیر خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی داشته و به عنوان پیشرو در این صنعت شناخته شده است.

او اضافه کرد: شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت ساختمان، از اعتبار منطقه‌ای و جهانی برخوردارند و قزوین نیز دارای کاشی، سرامیک، شیشه و محصولات با کیفیتی است.

استاندار یادآور شد: باید با ساخت و ساز در کشور بتوانیم بازار مناسبی را برای تولیدکنندگان این صنعت ساختمان ایجاد کنیم.

جمالی پور درباره اجرای مقررات ملی ساختمان هم گفت: برای اجرای مقررات ملی ساختمان استاندارد‌ها باید رعایت شوند تا کمتر دچار چالش شویم.

او افزود: کشور ما متاسفانه روی گسل‌های زلزله قرار دارد و ضروری است به مقررات ملی ساختمان توجه جدی شود و سازندگان توجه به استاندارد سازی و کیفیت محصولات را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ک

حمایت از صنعتگران و صادرکنندگان را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار