آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس غیردولتی کرمان

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس غیردولتی به دانش آموزان باید جدی گرفته شود.

فریبا اسکندری زاده رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   گفت: فعالیت مدارس و مراکز غیر دولتی با جذب دانش آموزان به طور کامل عین عدالت آموزشی است.

او با اشاره به اینکه در اسناد بالادستی و ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به توسعه مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی تاکید شده است، بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در کف مدارس اجرا شود و بر دانش‌آموزان اثر بگذارد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش بدون پرورش هیچ ارزشی نخواهد داشت، افزود: برپایی نماز جماعت در مدارس غیر دولتی الزامی است و همچنین مدارس و مراکز غیردولتی باید آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

او با بیان اینکه تاکنون در مدارس غیر دولتی استان کمترین آسیب‌های اجتماعی گزارش شده است، افزود: اولیاء دانش آموزان به عنوان بزرگترین پشتوانه برای مدارس باید در تمامی زمینه‌ها نقش فعالی داشته باشند و انجمن اولیا و مربیان در مدارس غیردولتی جدی گرفته شود.

اسکندری زاده با اشاره به اینکه آموزش مربیان بهداشت را در مدارس غیردولتی در دستور کار قرار داده‌ایم، بیان کرد: مدرسه برای ساختن دانش آموزان در طراز جمهوری اسلامی ساخته شده است و باید همه موارد از جمله مسائل بهداشتی، اخلاقی و دینی در مدارس غیردولتی به طور جدی مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/ی

به مسائل دینی در مدارس توجه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.