پوتین: سوریه باید عاری از هر حضور نظامی خارجی شود

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد سوریه باید از هر حضور نظامی خارجی عاری شود.

پوتین: سوریه باید عاری از هر حضور نظامی خارجی شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد سوریه باید عاری از هر حضور نظامی خارجی شود.

وی افزود: اگر دولت قانونی سوریه بگوید حضور نیروی هوافضای روسیه در این کشور دیگر لازم نیست، آن‌ها سوریه را ترک خواهند کرد. قانون خروج نظامیان خارجی از سوریه باید تمام طرف‌های دخیل را شامل شود و استثنا نداشته باشد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیروز درباره عملیات کشورش در شمال سوریه به رغم انتقادات بسیار، گفت این کشور عملیات خود در شرق فرات را متوقف نخواهد کرد.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشورش بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» ادعا می‌کند، آغاز کرد (اینجا).

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار