خطرناک‌ترین استخر جهان کجاست؟ + تصاویر

استخر شیطان که در لبه عریض‌ترین آبشار جهان قرار گرفته، خطرناک‌ترین استخر جهان است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کسانی که هر ساله برای دیدن عریض‌ترین آبشار جهان به زامبیا سفر می‌کنند، علاوه بر آشنایی با حقایق جالب آبشار ویکتوریا استخر شیطان را هم می‌بینند.

استخر شیطان لقبی است که به لبه آبشار ویکتوریا داده‌اند. تقریباً همه افرادی که این قسمت آبشار ویکتوریا را می‌بینند از خود سؤال می‌کنند که آبتنی کردن در لبه آبشار ویکتوریا چقدر امن است؟

خطرناک‌ترین استخر جهان کجاست؟

باید گفت گردشگران پیش از آبتنی در استخر شیطان، باید از خطر‌های این کار آگاه شوند. آن‌ها باید بدانند که استخر شیطان خطرناک‌ترین استخر جهان است و در این استخر طبیعی تخته سنگ بزرگ و برآمده‌ای وجود دارد که گردشگران علاقه مند به آبتنی در لبه آبشار ویکتوریا را از افتادن از بالای آبشار حفاظت می‌کند.

گردشگران در زمان آبتنی در استخر‌ها باید مراقب تخته‌سنگ‌های خیس و کروکودیل‌ها باشند البته راهنمایان قبل از ورود گردشگر به آب، آب را چک می‌کنند تا از نبودن کروکودیل در آب مطمئن شوند.

خطرناک‌ترین استخر جهان کجاست؟

در پایان بهتر است اشاره‌ای به حقایق دیگر آبشار ویکتوریا کنیم. یکی از این حقایق این است که آبشار ویکتوریا یکی از معدود مناطق در دنیاست که در آن می‌توانید پدیده‌ی ماه‌کمان را مشاهده کنید. ماه‌کمان نام رنگین کمانی است که از شکست نور بازتابیده از سطح ماه توسط رطوبت ابر‌های هواکره به وجود می‌آید. برای ایجاد این پدیده ماه باید در کمتر از ۴۲ درجه و در آسمان بسیار تاریک باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امییییییر
۲۱:۲۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
والا تا اونجایی که ما میدونیم و میبینیم ،کروکودیل ها هستند که باید حواسش به بشر دوپا باشد تا پوستش غلفتی کنده نشود
اینکه مراقب ها چک میکنن کروکودیل نباشد ،در اصل اقدامات حفاظتی برای حفظ جان کروکودیل است !