بسته اخبار حوادث امروز ۲۰ مهرماه ۹۸؛

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در سه شهر مازندران/ شکارچیان غیرمجاز در کیاسر زیر ذره بین محیط زیست

مهم‌ترین حوادث مازندران در روز شنبه ۲۰ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۰ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کامیار ولی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در محمود آباد ماموران یگان حفاظت محیط زیست درحین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شکارچیان غیرمجاز را به همراه ۷ قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند.

او افزود: در نکا ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهردر پی گزارش دریافتی مبنی بر شکار غیرمجاز و با داشتن حکم قضایی منزل یک متخلف رادرروستای هزارجریب این شهرستان بازرسی و مقداری گوشت مرال، یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و ۵ عدد شاخ مرال کشف و ضبط کردند.

ولی پور گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در گشت و کنترل در مناطق دابودشت سه شکارچی غیر مجاز را به همراه ۳ قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: در ادامه ماموریت ۳ نفرکه با تغییر مسیر رودخانه درمنطقه جمشیدآباد اقدام به استحصال شن و ماسه از بستر رودخانه کردند، دستگیر شدند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در کیاسر

علیرضا ابراهیمی رئیس اداره پارک ملی کیاسر گفت: ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر صبح امروز شنبه ۲۰ مهر ماه موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح شکاری به همراه لاشه یک طاقه قرقاول از متخلف شدند.

او افزود: در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر موفق به کشف و ضبط دو قبضه سلاح شکاری در حوزه استحفاظی مناطق آزاد کیاسر شدند.

ابراهیمی گفت: متخلفان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رفع تصرف اراضی ملی جنگلی در سمسکنده ساری

ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی جنگلی پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری بادستورمراجع قضایی رفع تصرف شد.

او افزود: این رفع تصرف در حاشیه روستای زرین آباد بوده با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری و دستور مقام قضائی انجام شد.

کشف ۱۵ تن چوب جنگلی قاچاق در ساری

سرهنگ سیدجعفری ساداتی سرپرست پلیس آگاهی مازندران گفت: به منظور مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره مبارزه با قاچاق این پلیس موفق به شناسایی یک قاچاقچی محصولات جنگلی در شهرستان ساری شدند.

سرهنگ ساداتی گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در حین انتقال چوب قاچاق با یک خودروی کامیون در یکی از خیابان‌های ساری دستگیر و در بازرسیخودروی مورد نظر ۱۵ تن چوب قاچاق از نوع توسکا کشف کردند.

او ارزش چوب‌های قاچاق کشف شده را بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در فریدونکنار

سرهنگ حسن هاشم پور فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح پس از تشکیل تیم‌های اطلاعاتی ماموران موفق به شناسایی و دستگیری ۱۹ نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان شدند.

سرهنگ هاشم پور گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی ماموران در بازدید از محل اختفای متهمان، بیش از ۵ کیلو و ۸۰۰ گرم انواع مواد مخدر و مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از توقیف ۲۴ دستگاه خودرو و ۲۹ دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرا این طرح خبر داد و افزود: کشف ۱۸ فقره سرقت شامل سرقت از منزل، اماکن خصوصی، موتورسیکلت و قطعات خودرو از دیگر موفقیت‌های اجرای این طرح بوده است.

کشف ۳ تن چوب آلات جنگلی قاچاق در ساری

سرهنگ ناصر علی صفر پور فرمانده انتظامی شهرستان ساری گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی، ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب بود مشکوک شدند.

او افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۳ تن چوب جنگلی که متهم آن را به صورت غیر قانونی از جنگل‌های اطراف برداشت کرده بود کشف کردند.

سرهنگ صفرپور گفت: ماموران راننده خودرو را دستگیر و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل دادند.

او افزود: متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

کشف ۸ فقره سرقت در گلوگاه

سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی و کابرل برق موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، موفق به شناسایی ۴ سارق حرفه‌ای در این شهرستان شدند.

سرهنگ عنایتی گفت: پس از هماهنگی قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر شدند و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۸ فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند.

دستگیری سارق تجهیزات مخابراتی با ۱۲ فقره سرقت در نوشهر

سرهنگ قاسم محمدی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتی و انجام تحقیقات پلیسی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سارق را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر گفت: با هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۲ فقره سرقت تجهیرات مخابرات در سطح شهرستان اقرار کرد.

سرهنگ محمدی گفت: در این ارتباط یکی از همدستان متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کلاردشت

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت گفت: به منظور پاسخگویی به مطالبات مردمی، برقراری نظم و امنیت و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح، ماموران ضمن انجام گشت‌های هدفمند موفق به دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای و کشف ۱۲ فقره انواع سرقت در این شهرستان شدند.

سرهنگ عزیزی گفت: در ادامه این عملیات از ۱۵ واحد صنفی این شهرستان بازدید که در نتیجه این بازدید به ۴ واحد صنفی تذکر و اخطار تعطیلی داده شد و ۲ واحد صنفی نیز به علت عدم رعایت ضوابط قانونی و صنفی تعطیل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از کشف ۹ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: در این ارتباط یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار