حل مسالمت آمیز اختلافات مردم از سوی قوه قضائیه

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: سیاست‌ها و راهبرد‌های جدید قوه قضائیه حل مسالمت آمیز اختلافات مردم است.

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اولویت سیاست‌ها و راهبرد‌های جدید قوه قضائیه حل مسالمت آمیز اختلافات مردم است.

او افزود: در بخشنامه جدید قوه قضائیه مبنی بر ارسال پرونده‌های قابل گذشت قبل از ثبت آن‌ها در دادسرا‌ها و دادگاه‌ها به شورای حل اختلاف جهت ایجاد صلح و سازش است و حل مسالمت آمیز اختلافات مردم باید در اولویت قرار بگیرند.

زبیدی نیا بیان داشت: طی ۲ سال اخیر اعضاء شورا‌های حل اختلاف خوزستان توانستند پرونده‌های خیلی مهمی را منتهی به صلح و سازش کنند و مایه افتخار برای همه مجموعه شورا‌های حل اختلاف و بزرگان و سران عشایر و معتمدین سراسر استان است که مصالحه پرونده‌ها در این استان نسبت به میانگین کشوری در رتبه‌های برتر کشور باشند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه نتیجه مطلوب عملکرد صلحی شورا‌ها و همیاران و شورایارانی همانند سران عشایر، معتمدین و عقلای اقوام که در کنار و همراه اعضاء شورا‌ها فعالیت و خدمت می‌کنند موجبات توسعه و ارتقاء فرهنگ صلح و سازش و نیز خلق آرامش و امنیت اجتماعی برای جامعه گردیده است.

این مقام مسئول گفت: معتمدین و بزرگان طوایف را سرمایه و غنیمت کم نظیر اجتماعی است و باید از ظرفیت معتمدین و بزرگان طوایف در حل و فصل خصومت مردمی نهایت استفاده را بعمل آورد.

انتهای پیام/م

ترویج صلح و سازش در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار