نخستین کتاب معرفی جاذبه‌های گردشگری یزد به زبان مجاری به چاپ رسید

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان یزد از منتشر کتاب مصور شهر یزد به عنوان نخستین کتاب معرفی جاذبه‌های گردشگری یزد خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزدگفت: کتاب مصور اماکن دیدنی شهر یزد و یاسبرین مجارستان از سوی انتشارات مجارستان، در چار چوب موافقت نامه همکاری خواهر خواندگی بین این دو شهر به زبان مجاری چاپ و منتشر شده است.

او با بیان اینکه کتاب مصور به عنوان نخستین کتاب معرفی جاذبه‌های گردشگری یزد است، افزود: امیدواریم با چاپ وانتشار این کتاب، شاهد رویداد‌های بزرگ گردشگر استان یزد ومعرفی آن به دیگر ملت‌ها باشیم.

عکاس مشهور مجاری  از اماکن  تاریخی یزد عکاسی  می کند

غلامعلی رجبی یزدی سفیر تهران در بوداپست نیز گفت: با توجه به توافق نامه همکاری بین شهر‌های یزد و یاسبرین و به منظور معرفی آثار باستانی، بنا‌های تاریخی و مناظر طبیعی شهر یزد، از ،اوتو کایزر، عکاس مشهور مجاری دعوت بعمل آمد تا با سفر به شهر یزد از اماکن و مناظر دیدنی این شهر تاریخی عکاسی کند.

او ضمن قدردانی از حمایت شهرداری و سازمان میراث فرهنگی یزد در چاپ این کتاب، ادامه داد: توافق نامه خواهرخواندگی بین شهر‌های یزد و یاسبرین، بستر بسیار مناسبی برای ارتقای و توسعه همکاری‌ها بین دو شهر در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت جهانگردی و تشویق جهانگردان از سفر به این دو شهر فراهم کرده است و همچنین موجب شده پیوند بین مردم این دو شهر بیش از گذشته تقویت شود.

در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم ،تاماش سابو، شهردار یاسبرین آمده است: در ژرفای تاریخ، صد‌ها سال ایرانیان و یاس‌ها به هم پیوند داده شده اند، پیوند‌هایی کهن که به توسعه و بهبود روابط خواهر خواندگی یزد و یاسبرین منجر شده است هرچند که از یکدیگر دور افتاده ایم، اما موفقیت‌ها و دستاورد‌ها را به همگان نشان خواهیم داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار