آغاز مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در منطقه آزاد ماکو

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در منطقه آزاد ماکو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در مراسم آغاز بکار مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی که در سالن سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، گفت: امسال جشنواره قصه گویی با شعار " آینده ساختنی است " و با هدف تربیت قصه گویان و استعداد یابی ، ایجاد خلاقیت و حس کنجکاوی و پرسشگری در کودکان و قصه گویان که پل ارتباطی نسل ها هستند برگزار می شود و یکی از برنامه ها و فعالیت های برجسته و مهم کانون بشمار می رود.
 
زاهدی افزود: در مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه گویی  ۳۳ قصه گو در سه بخش، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، بزرگسالان بالای ۱۸ سال و دختران و پسران زیر ۱۸ سال به مدن دو روز به قصه گویی می پردازند.
 
او  با اظهار اینکه در مرحله کتابخانه ای جشنواره قصه گویی ۲۲۵ اثربه دبیرخانه ارسال شده بود، افزود:  ۳۶ اثر  به انتخاب هیئت داوران به مرحله استانی این دوره از جشنواره راه یافتند که ۱۸ اثر در بخش مردان و زنان، ۱۴ اثر در بخش دختران و پسران و ۴ اثر در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بود.
 
زاهدی در ادامه گفت: در این مرحله از جشنواره قصه گویی پنج نفر برگزیده در بخش بزرگسالان به مرحله منطقه ای راه می یابند و سه نفر از بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و سه نفر نیز از بخش دختران و پسران به صورت مستقیم راهی مرحله ملی جشنواره می شوند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه گویی روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان سالجاری با حضور قصه گویان منطقه یک کشور شامل پنج استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین در شهرستان ارومیه برگزارخواهد شد.
 
گفتنی است:  مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی از امروز به مدت دو روز در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.
 
انتهای پیام/م
 

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در منطقه آزاد ماکو آغاز شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.