بیش‌از ۵۶ هزار زائر پاکستانی در سیستان و بلوچستان خدمات‌ سلامت دریافت کردند

دبیرکمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان گفت:۵۶هزار و ۵۸۲ زائر پاکستانی اربعین حسینی از هفتم تا ۱۹ مهر توسط تیم‌های سلامت مستقر در میرجاوه خدمات سلامت دریافت کردند.

بیش‌از ۵۶ هزار زائر پاکستانی در سیستان و بلوچستان خدمات‌ سلامت دریافت کردندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سید مهدی طباطبایی دبیرکمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارائه خدمات به زائران حسینی کشور پاکستان را مورد توجه قرار دادند.

او ادامه داد: ۲ موکب سلامت با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پاکستانی اربعین در مرز میرجاوه و زائر سرای امام‌رضا (ع) زاهدان راه‌اندازی شد.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۶۷۰ نفر از زائران ورودی کشور پاکستان در این مدت به دلیل بیماری ویزیت رایگان شدند.

او گفت: در ایام اربعین سال گذشته ۴۵ هزار زائر پاکستانی از مرز‌های سیستان و بلوچستان وارد کشور شدند.

طباطبایی افزود: همه ساله برای پیشگیری از ورود بیماری‌های قابل انتقال به کشور تمهیدات بهداشتی و درمانی فراوانی اندیشیده می‌شود به طوریکه تمام افرادی که از مرز میرجاوه وارد کشور می‌شوند در این ایام در مقابل فلج اطفال واکسینه شده و تعدادی نیز از لحاظ ابتلا به بیماری‌هایی مانند مالاریا و التور معاینه شده و در صورت ابتلا پیش از ورود به کشور تحت درمان قرار می‌گیرند.

او تاکید کرد: امکان انتقال بیماری از طریق مبادی رسمی که نیرو‌های کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حضور دارند وجود ندارد چراکه با دقت بالایی همکاران ما در حال بیماریابی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در صورت وجود تردد‌های غیرمجاز از مرز‌ها امکان ورود افراد بیمار به کشور وجود دارد که این بخش یکی از نگرانی‌های ما در نظام سلامت است.

او  افزود: برای ارتقای آگاهی‌های بهداشتی این زائران از بین زوار پاکستانی افرادی به عنوان داوطلب سلامت آموزش‌های سلامت مورد نیاز را دریافت کرده و در طول مسیر به زائران آموزش می‌دهند.

طباطبایی گفت: تعداد زیادی از داوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و همچنین طلاب آشنا به زبان اردو برای انتقال آموزش‌های سلامت به زائران مدیریت پسماندها، بهداشت آب و مواد غذایی مشارکت دارند.

او افزود: بیماریابی، بستری موقت بیماران، انجام مراقبت‌های ویژه مادران باردار، ویزیت دندانپزشکی، کلر سنجی منابع آبی، گندزدایی آب، بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، نمونه برداری از موادغذایی و واحد مامایی از جمله اقداماتی است که هر سال برای مراقبت از سلامت زائران و پیشگیری از ورود بیماری به کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

خدمات رسانی به زوار پاکستانی در حال انجام است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار