رئیس سازمان امور عشایر تاکید کرد؛

ضرورت برون روی از اقتصاد تک محصولی عشایر / زنان عشایری محور اصلی چرخه اقتصادی

قندالی با اشاره به اهمیت نقش زنان در اقتصاد عشایر گفت: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به صندوق اعتباری خرد زنان پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر در دیدار با استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی دیگر نمی‌توان از معیشت تک محصولی به درآمد پایدار رسید، ابراز داشت: در عشایر ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که با احصای هر کدام از آن‌ها به‌ویژه در گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌توان به تنوع معیشت دست‌یافت.

او ضمن بیان اینکه نیمی از اقتصاد خانوار عشایر به فعالیت زنان بستگی دارد، افزود: از این‌رو برای توجه به این ظرفیت گسترده ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود پایین به هر صندوق اعتباری خرد زنان پرداخت خواهد شد که افزایش این ظرفیت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور بابیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که در حوزه عشایر به طور جد پیگیری می‌شود تجهیز این خانوار‌ها به پنل خورشیدی است، ابراز داشت: طی هدف‌گذاری دو ساله دو هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر به این پنل‌های خورشیدی تجهیز خواهند شد تا از این طریق بتوانند معاش خود را بهتر تامین کنند.

قندالی برگزاری جشنواره ایل سنگسر را در آبان ماه امسال فرصتی برای معرفی ظرفیت عشایر خواند و تصریح کرد: استان سمنان از لحاظ عشایر، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی دارد و در این حوزه بسیار غنی و متنوع است که جشنواره ایل سنگسر یکی از اقدامات بسیار مطلوب در حوزه معرفی عشایر و همچنین توسعه و تقویت اقتصاد این قشر خواهد بود.

او ضمن بیان اینکه بالای ۵۰۰ هکتار مرتع به ازای هر خانوار عشایری در استان سمنان وجود دارد، اظهار داشت: سرانه دام عشایر استان، سه برابر سرانه دام عشایر کشور گزارش می‌شود که این مهم بسیار ارزشمند و مطلوب است.

انتهای پیام / م

پرداخت تسهیلات کم بهره به عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.