سرعت در روند ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت:با راه اندازی شورای سیاست گذاری و هیات اجرایی، روند ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان شتاب گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،عباس رضایی استاندار اصفهان در دومین جلسه هیات اجرایی این منطقه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برای تحقق اقتصاد دانایی‌محور به عنوان یکی از اهداف اصلی برنامه‌های توسعه کشور و دستیابی به اهداف ترسیم شده در سند چشم‌انداز مناطق ویژه علم و فناوری راه اندازی می‌شود.

عباس رضایی، اصفهان را در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی دانست و گفت: جذب و حفظ سرمایه‎های انسانی خلاق و شایسته و فراهم کردن اشتغال و خوشه‌های صنعتی خدماتی با فناوری برتر، از اهداف مهم تشکیل منطقه ویژه علم و فناوری در استان اصفهان است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین در این جلسه، رویکرد اصلی راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری این استان را سازمان دهی ۲۵۰ شرکت دانش بنیان و فناور بیان کرد و گفت: اولویت برای این شرکت‌های فناور و دانش بنیان علوم بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی است که می‌تواند ارزش افزوده بالایی ایجاد کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد اعتبار سازمان‌ها در استان اصفهان در جهت ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری سوق داده شود.

با فعالیت ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان زمینه اشتغال هفت هزار و پانصد دانش آموخته دانشگاهی ایجاد شده است.

انتهای پیام/م

 

جلسه هیات اجرایی ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.