نجات اضطراری قلعه‌ای تاریخی در میبد

رئیس میراث فرهنگی شهرستان میبد گفت: عملیات مرمت اضطراری ساباط محله قلعه فیروز آباد میبد با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون ریال مرمت  اضطراری شد.

رسول مشتاقیان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: ساباط محله قلعه فیروز آباد میبد، به صورت امانی از سوی گروه مرمت اضطراری پایگاه پژوهشی این شهرستان، مرمت و از تخریب کامل آن جلوگیری شد.

او با بیان اینکه این ساباط، به ساباط کُلُم معروف است، افزود: قسمت‌های سقف، ناودان و استحکام بخشی پای دیوار ساباط با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون ریال مرمت  اضطراری شد.

مشتاقیان با اشاره به اینکه، بر اثر عوامل طبیعی بخشی از سقف ساباط قلعه فیروز آباد فرو ریخته بود،ادامه داد: به منظور جلوگیری از خطر احتمالی، مالی و جانی برای اهالی محل، این بنا در اسرع وقت باز سازی شد.

بافت محله قلعه فیروز آباد میبد از بافت‌های با ارزش و تاریخی میبد محسوب می‌شود که به شماره ۳۴۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

یک سوم وسعت شهرستان میبد بافت تاریخی است و با ۱۰۴ هزار نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ی

بازسازی ساباط محله قلعه فیروز آباد میبد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار